به گزارش CNN فارسی ، یک تیم بین‌المللی از دانشمندان دانشگاه نیویورک، دانشگاه ویتواترزند و ۱۵ موسسه دیگر استخوان‌ های کمری را که در سال ۲۰۱۵ یافت شده بود، متعلق به یک زن استرالوپیتکوس سدیبا، یک نوع انسان باستانی، مورد مطالعه قرار دادند.
بقایای فسیل شده به همراه استخوان‌های کشف‌شده قبلی از همان فرد – با نام مستعار “ایسا” که به معنای محافظ است – بقایای فسیل‌شده یکی از کامل‌ترین قسمت‌های پایین کمری را تشکیل می‌دهند که تا کنون در سوابق اولیه انسان‌ها کشف نشده است و نشان می‌دهد که این انسان چگونه است.
محققان گفتند که فسیل‌های مورد مطالعه جدید کمر حلقه مفقوده‌ای بودند که ثابت کرد انسان‌های اولیه از اندام فوقانی خود برای بالا رفتن مانند میمون‌ها و از اندام تحتانی خود برای راه رفتن مانند انسان استفاده می‌کردند.

این فسیل‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در حفاری‌های یک مسیر معدنی کشف شدند.

برای جلوگیری از خطر آسیب – و دوباره با فسیل‌هایی که در طول کار قبلی در محل بازیافت شده بودند، متحد شدند و مشخص شد که با ستون فقرات اسکلت فسیلی، بخشی از نمونه‌های اصلی Australopithecus sediba که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ توصیف شد، متصل می‌شوند. .
این کشف همچنین نشان داد که سدیبا نیز مانند انسان فقط پنج مهره کمری دارد.

پروفسور لی برگر، نویسنده این مطالعه و رهبر پروژه مالاپا، گفت : در حالی که عیسی قبلاً یکی از کامل‌ترین اسکلت‌های هومینین باستانی بود که تاکنون کشف شده بود، این مهره‌ها عملاً قسمت پایین کمر را کامل می‌کنند و ناحیه کمری عیسی را نه تنها به عنوان بهترین اسکلت کمری که تا به حال کشف شده است، بلکه احتمالاً بهترین نیز می‌کند.
حفظ عالی ایسا کمک کرد تا نشان داده شود که انحنای ستون فقرات سدیبا از هر استرالوپیتک دیگری که تاکنون کشف شده است شدیدتر است – این نوع انحنای ستون فقرات معمولاً در انسان‌های امروزی دیده می‌شود و سازگاری قوی با دوپا را نشان می‌دهد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید