به گزارش CNN فارسی، آسیا تایمز گزارش داد که بامداد چهارشنبه یک هواپیمای ایرانی دیگر در شهر نایپیداو، پایتخت میانمار فرود آمد که گمان می‌رود حاوی تجهیزات نظامی برای حکومت نظامی این کشور باشد.

یک منبع آگاه روز سه‌شنبه و پیش از فرود هواپیما به این روزنامه هنگ‌کنگی گفت این هواپیما قرار بوده ۲۱ جعبه را که تصور می‌شود حاوی سخت‌افزار نظامی است به میانمار منتقل کند.

همزمان یک منبع دیگر به نقل از اطلاعات فاش شده به آسیا تایمز گفت که هواپیمای جمهوری اسلامی تعدادی پهپاد و سلاح شیمیایی استفاده و آزمایش شده در جنگ سوریه را در اختیار دولت نظامی میانمار قرار می‌دهد و سپس روز چهارشنبه یا پنج‌شنبه نایپیداو را با دلار آمریکا به ایران ترک می‌کند.

به گفته این منبع، هواپیمای ایرانی قرار بوده که پیش از سفر به میانمار، در ازبکستان توقف داشته باشد و کاغذ و سایر موارد مورد نیاز برای چاپ پول به میانمار منتقل کند.

آسیا تایمز پیشتر از رفت‌وآمد هواپیماهای نزدیک به سپاه قدس به کشور میانمار و احتمال ارسال تسلیحات سپاه پاسداران به دولت نظامی میانمار گزارش داده بود.

بر اساس این گزارش‌ها، ابتدای بهمن‌ماه سال جاری یک هواپیمای باری شرکت «قشم فارس ایر» از مشهد به میانمار پرواز کرد که زین مارآئونگ، وزیر خارجه در دولت آنگ سان سوچی، احتمال داده بود محموله آن نظامی بوده است.

همچنین، چند دیپلمات خارجی در آسیای جنوب شرقی اعلام کردند در دی‌ماه یک هیات ایرانی به میانمار سفر کرد و این احتمالا دومین یا سومین سفر مقام‌های ایرانی پس از کودتای نظامی در این کشور است.

احتمال ارسال سلاح به میانمار توسط سپاه پاسداران در حالی مطرح شده که ارتش این کشور متهم به کشتار مسلمانان در این کشور است.

آنگ سان سوچی و شماری دیگر از رهبران دولت میانمار در بهمن ۱۳۹۹ و پس از پیروزی حزبشان در انتخابات طی یک کودتای ارتش بازداشت شدند.

دیدگاهتان را بنویسید