به گزارش CNN فارسی , طبق فرمان دولت فرانسه که در روز پنجشنبه صادر شد ، ایالات متحده و اسرائیل را از لیست “سبز” این کشور به “نارنجی” منتقل کرد و عملاً سفرهای غیر ضروری به فرانسه را برای بازدیدکنندگان واکسینه نشده ممنوع کرد.

طبق قوانین فرانسه ، مسافران واکسینه نشده از هر دو این کشور همچنان مشروط به داشتن دلیل ضروری برای سفر ، مجاز خواهند بود ، اما قبل از سفر به آزمایش کووید ۱۹ منفی نیاز دارند و در بدو ورود باید هفت روز قرنطینه شوند.
این اقدام فرانسه به دنبال محدودیت هایی است که برای مسافران آمریکایی از چند مقصد دیگر اروپایی اعمال شده است. در اوایل این هفته ، اسپانیا سیاست ورود خود را برای ورود از ایالات متحده تغییر داد و آن ها را ملزم به داشتن گواهی اثبات واکسیناسیون کرد.
اقتصادهای متاثر از کووید
دانمارک و هلند نیز اخیراً محدودیت های خود را به روز کرده اند و برای مسافران آمریکایی نیاز به اثبات واکسیناسیون دارند. سوئد درعین حال ، ورود همه آمریکایی ها را بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون ممنوع کرده است.
ایتالیا هفته گذشته از همه بازدیدکنندگان ، از جمله بازدیدکنندگان ایالات متحده ، خواست تا مدارکی از PCR یا آزمایش آنتی ژن کووید را که طی ۷۲ ساعت پس از سفر انجام شد ، بدون توجه به واکسینه شدن نشان دهند.

گزارش روزانه موارد کووید -۱۹

اقدامات جدید به دنبال توصیه اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این اتحادیه از اوایل این ماه برای آغاز محدودیت ورود مسافران آمریکایی به دنبال افزایش تعداد COVID-19 در سراسر ایالات متحده در ماه های ژوئیه و آگوست است.

بسیاری از مقاصد مسافرتی اروپایی در اوایل تابستان مرزهای خود را به روی آمریکایی ها باز کردند به امید جذب دلارهای گردشگری مورد نیاز برای تقویت اقتصادهای آسیب دیده از کووید!
اما با گسترش نوع دلتا کووید در سراسر ایالات متحده ، برخی از کشورها ، از جمله آلمان ، قبل از توصیه اتحادیه اروپا ، دسترسی به آمریکایی ها را محدود کرده بودند. برخی دیگر مانند یونان نیز اصرار دارند که فارغ از وضعیت واکسیناسیون مسافران در کشورشان رفت و آمد داشته باشند.

ترجمه از وبسایت خبرگزاری CNN

دیدگاهتان را بنویسید