به گزارش CNN فارسی ، آخرین لحظات قبل از مرگ آخرین کرگدن سفید شمالی نر، یک فیل ۶۶ ساله در حال شنا در اقیانوس، و نخستی شناس مشهور جین گودال در جستجوی شامپانزه ها در تانزانیا در اوایل دهه ۱۹۶۰٫ اینها همه لحظات ثبت شده در مجموعه ای از عکس های قدرتمند است که برای جمع آوری بودجه برای پروژه های حفاظتی اهدا شده است.
آثار ۱۰۰ عکاس از سراسر جهان تا پایان سال توسط Vital Impacts فروخته می‌شود، یک سازمان غیرانتفاعی که از سازمان‌های حفاظت از جامعه حمایت مالی می‌کند و کار عکاسانی را که در حال افزایش آگاهی از تلاش‌های خود هستند، تقویت می‌کند. از جمله پل نیکلن، امی ویتال، جیمی چین، کریس بورکارد، نیک برانت، بث مون، استیون ویلکس و خود گودال، یکی از افرادی است که در عکاسی طبیعت مشارکت دارند.
ویتاله، عکاس برنده جایزه و یکی از بنیانگذاران Vital Impacts، گفت: «هر تصویر یک داستان واقعاً عمیق در پشت خود دارد. زمانی که این عکس را تهیه می‌کردم خیلی سخت کار می‌کردم تا مطمئن شوم که این عکس‌ها متنوع هستند، اما تنها چیزی که همه آنها به اشتراک می‌گذارند این تعهد به سیاره است. آنها از هنر خود برای کمک به حفاظت استفاده می‌کنند.»

“الهام بخش برای جهان”
عکس گودال از خودش که با تلسکوپ روی قله ای بلند در گومبه، تانزانیا نشسته بود، در حدود سال ۱۹۶۲ با استفاده از دوربینی که او به شاخه درخت بسته بود، گرفته شد. گودال در یک پیام ویدیویی برای Vital Impacts گفت: “من بسیار به خودم افتخار می کردم. من آن عکس را دوست دارم.” تمام عواید حاصل از سلف پرتره او صرف حمایت از برنامه Roots & Shoots او می شود که به جوانان آموزش می دهد و آنها را برای مراقبت از دنیا توانمند می کند.

ویتال که تنها پس از تماس با او در مورد حمایت از برنامه متوجه شد که گودال یک عکاس است، گفت: “این کار نفس گیر است.” او چنین الهام‌بخشی برای جهان بوده است. این یک زن چنین تأثیری برای بهبود سیاره داشته است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید