به گزارش CNN فارسی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران روز یکشنبه ۲ آبان (۲۴ اکتبر) در دیدار با مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اقدام برخی دولت‌های منطقه در عادی‌سازی روابط با اسرائیل را گناه و خطایی بزرگ عنوان کرد و در ادامه گفت: این دولت‌ها باید از این حرکت و راه ضد وحدت اسلامی برگردند و خطای بزرگ خود را جبران کنند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، نیز با انتشار توییتی اسرائیل را تهدید به «پاسخ کوبنده» کرده است.

سخنان خامنه‌ای و شمخانی دو روز پس از گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی به نقل از آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، مبنی بر دستور وی جهت اختصاص بودجه لازم برای تمرینات نیروی هوایی این کشور جهت حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران مطرح شده است.

سال گذشته، امارات متحده و بحرین با امضای توافق‌نامه‌‌هایی موسوم به “پیمان ابراهیم” در کاخ سفید روابط‌شان با اسرائیل را عادی کردند. چند ماه بعد توافق‌نامه‌های مشابهی نیز بین اسرائیل و مراکش و سودان امضاء شد.

جمهوری اسلامی ایران موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و بارها این کشور را به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران متهم کرده است.

حمایت تهران از حزب‌الله لبنان و برخی گروه‌های فلسطینی، برنامه هسته‌ای تهران و خرابکاری‌ها در برنامه‌های هسته‌ای و نظامی ایران از جمله عوامل تنش‌زا میان اسرائیل و ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید