به گزارش CNN فارسی، این ائتلاف عربستان پیش از انهدام ایستگاه مخابراتی از کارکنان غیرنظامیِ وزارت مخابرات یمن که در نزدیکی این ایستگاه واقع شده، خواسته بود که محل را فورا تخلیه کنند.

بنا بر این گزارش این ایستگاه زمینی ماهواره‌ها در مجاورت وزارت مخابرات در شمال صنعا، پایتخت یمن واقع شده بود و در حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان بمباران شده است.

پیشتر، تلویزیون «المسیره» تحت مدیریت حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، بدون ارائه جزئیات خبر حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان به این ایستگاه مخابراتی را تأیید کرده بود.

سخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان نیز درباره این حمله گفته است که حوثی‌ها از ساختمان این وزارتخانه برای انجام عملیات خصمانه استفاده می‌کردند و بمباران ایستگاه مخابراتی در پاسخ به آخرین حمله آن‌ها به فرودگاه بین‌المللی «اَبها» در عربستان صورت گرفته است.

این ائتلاف روز پنجشنبه ۲۱ بهمن اعلام کرده بود که بر اثر ترکش‌های ناشی از انهدام یک پهپاد حامل مواد منفجره در آسمان فرودگاه ابها ۱۲ نفر مجروح شده‌اند.

فرودگاه شهر ابها به دلیل نزدیکی به مرزهای یمن یکی از اهداف اصلی حملات پهپادی حوثی‌ها است. بیشتر حملات موشکی و پهپادی شورشیان حوثی توسط پدافند هوایی عربستان رهگیری شده و در آسمان منفجر می‌شوند.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در ماه دسامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که شورشیان حوثی طی هفت سال گذشته بیش از ۴۰۰ موشک بالیستیک و بیش از ۸۵۰ پهپاد به خاک این کشور شلیک کرده‌ و در این حملات در مجموع ۵۹ غیرنظامی کشته شده‌اند.

این ائتلاف از بهار ۱۳۹۴ در حمایت از دولت رسمی یمن و برای مقابله با شورشیان حوثی که از سوی ایران حمایت می‌شوند وارد جنگ یمن شد.

ارزیابی‌های سازمان ملل و سایر نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد که در طول جنگ یمن صدها هزار نفر بر اثر حملات نظامی مستقیم و یا پیامدهای این جنگ از جمله قحطی، گرسنگی و بیماری جان خود را از دست داده‌ و میلیون‌ها نفر نیز آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید