به گزارش CNN فارسی , آخر هفته طوفان وحشتناک Chanthu در سراسر تایوان فرود می آید. تایوان روز جمعه پیش از تایفون چانتو ، برای پینگتونگ و تایتونگ هشدار دریایی و خشکی صادر کرد. Chanthu طوفانی بسیار قوی و مخرب با وزش باد شدید ۲۶۰ کیلومتر در ساعت (۱۶۰ مایل در ساعت) است که از عصر جمعه راه افتاده است. این باعث می شود قدرت Chanthu برابر با درجه ۵ آتلانتیک باشد.

طبق اعلام مرکز هشدار مشترک تایفون (JTWC) ، چانتو در ۶ سپتامبر تشکیل شد. سپس طوفان با افزایش ۸۰ گره در سرعت باد در تنها ۲۴ ساعت در ۷ سپتامبر یکی از شدیدترین دوره های تشدید را تجربه کرد که در ۷ سپتامبر در طی ۲۴ ساعت ۸۰ گره در سرعت باد افزایش می دهد.
Chanthu دومین طوفان سال است که به وضعیت طوفان شدید رسیده است ، اولین طوفان سال نیز Surigae بود که در آوریل اتفاق افتاد.

این تایفون صبح امروز شنبه در شرق و شمال لوزون در فیلیپین در حال عبور است و بارش های شدید ، بادهای شدید و طغیان ساحلی را با خود به همراه دارد.
چانتو در فیلیپین در منطقه به نام کیکو شناخته می شود. هشدار سیگنال شماره ۳ توسط PAGASA برای شمال شرقی لوزون در روز جمعه هنگام ردیابی این تایفون در ساحل صادر شد.
بخش هایی از لوزون می توانند بارش های سیل آسا ، بادهای شدید ۱۷۱ تا ۲۲۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع طوفان ۱ تا ۲ متری تا صبح شنبه را چشم ببیند زیرا تایفون به سمت شمال حرکت می کند.
در طول روز شنبه ، پیش بینی می شود که چانتو در شمال لوزون و به سمت تایوان حرکت کند . پیش بینی می شود که طوفان قبل از ضربه زدن به تایوان شنبه شب تا یکشنبه ، باد ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت (۱۳۵ مایل بر ساعت) داشته باشد.

ترجمه از خبرگزاری رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید