به گزارش CNN فارسی، شیما، دختر ابراهیم بابایی، با اشاره به شکنجه‌هایی که پدرش طی دو بار زندان در سال‌های گذشته تحمل کرد، در توییتی نوشت: «حالا در سن ۵۵ سالگی ۸۰ روز است که ربوده شده و جمهوری اسلامی نمی‌گوید #ابراهیم_کجاست».

آرش صادقی، زندانی سابق سیاسی، نیز با اشاره به اینکه مدتی در زندان با ابراهیم بابایی هم‌بند و شاهد شرایط وخیم جسمانی او بود، نوشت: «وی ۸۰ روز پیش در شهر ماکو توسط مامورین جمهوری اسلامی زمانی که قصد خروج از کشور را داشت ربوده شد. در قبال این آدم ربایی سکوت نکنیم».

ابراهیم بابایی، ۵۵ ساله و از مصدومان جنگ ایران و عراق، است که یک بار در دهه ۶۰ به مدت دو سال، و یک بار نیز از سال ۸۸ تا سال ۹۲ به دلایل سیاسی در ایران زندانی شد.

او بار دیگر در سال ۹۶ هنگامی که به بازداشت دخترش به خاطر مخالفت با حجاب اجباری اعتراض کرد و با ماموران درگیر شد بازداشت شد و دادگاه انقلاب او برای او ۷۴ ضربه شلاق تعیین کرد. در طول بازداشت نیز برای او پرونده‌ای جدید گشودند و او را به پنج سال حبس تعلیقی و تبعید به زندان بندرعباس محکوم کردند.

به گفته شیما بابایی، پدر او پیش از اجرای این حکم مدتی به ترکیه رفت، به طور غیرقانونی به ایران بازگشت، زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرد، و سرانجام هنگامی که قصد داشت دوباره از ایران خارج شود ناپدید شد.

به گفته دختر این زندانی سابق سیاسی، از زمان آخرین تماس آنها با یکدیگر، یعنی از ۳۰ آذرماه، از سرنوشت پدرش هیچ خبری در دست نیست و مقام‌های جمهوری اسلامی توضیحی در این باره نداده‌اند.

شیما بابایی که اکنون ساکن بلژیک است همچنین می‌گوید جمهوری اسلامی ظاهرا برای کشاندن او به ترکیه و ربودن او نیز تلاش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید