گروهی از مردم تهران در حمایت از مردم خوزستان و در سالروز درگذشت رضاشاه پهلوی بنیانگذار «ایران نوین» به خیابان‌ها آمده و علیه جمهوری اسلامی و برای حقوق خود و تمامی دستاوردهایی که رژیم اسلامی از آنها ربوده شعار سر دادند.

به گزارش خبرنگاران مستقر سی ان ان در ایران این تظاهرات یادآور روزهای قبل انقلاب سال ۵۷ که باعث ساقط شدن حکومت پهلوی و روی کار امدن انقلاب اسلامی بود است و این تظاهرات های متعدد این روزهای ایران شروع براندازی و آماده شدن هسته های مردم برای قیام سراسری در ایران می باشد.

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خیابان «جمهوری اسلامی» (خیابان شاه)، خیابان «انقلاب» (خیابان شاهرضا) و پل کالج کانون اصلی اعتراضات مردم است. تعداد زیادی از کسبه بازار علاءالدین در تقاطع خیابان «جمهوری» (خیابان شاه) و خیابان حافظ نیز به جمع تظاهرکنندگان پیوسته‌اند.

«توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه»، «مرگ بر دیکتاتور»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «رضاشا روحت شاد»، «نیروی انتظامی حمایت حمایت» و «تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود» از جمله شعارهای مردم در تظاهرات تهران است.

صدها نفر از مردم در تهران ظهر روز دوشنبه چهارم امرداد ۱۴۰۰ دست به تظاهرات اعتراضی و همبستگی با مردم خوزستان زده و شعارهایی علیه حکومت سر دادند. این تظاهرات به صورت ضربتی آغاز و جمعیت تظاهرکنندگان تا زمان تنظیم این گزارش همچنان رو به افزایش است.

این تظاهرات خیابانی که امروز دوشنبه ۴ مرداد در تهران تجمع اعتراضی با شعار «مرگ بر دیکتاتور» بر گزار شده است یکی از صدها تظاهراتی است که این روزها در سراسر ایران در حال وقوع است. این تجمع در اعتراض به قطعی برق در برابر پاساژ علاءالدین شروع شده و مردم در خیابان جمهوری، چهار راه استانبول راهپیمایی کرده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید