به گزارش CNN فارسی , خواهر مقتول به CNN گفت که نام کامل قربانی نگار معصومی بود . قتل وی توسط CNN توسط یک روزنامه نگار محلی در غور تأیید شد ، او گفت که او در زندان غور کار می کرد و هنگام مرگ هشت ماهه باردار بود.

طالبان به سی ان ان گفتند که در مرگ او دخیل نیستند ، اما تحقیقات را آغاز کرده اند.
ویدئوی به دست آمده توسط CNN نشان می دهد که پسرش محمد حنیف در مورد این قتل صحبت می کند و می گوید که طالبان وارد خانه ای شده اند که خانواده اش در آن زندگی می کنند ، سپس خود و برادرانش را بیرون آورده و آنها را بسته اند.
حنیف گفت: “آنها مادر ما را در مقابل چشمان ما کشتند. او را با چاقو کشتند.”
حنیف اظهار داشت که چون این زن باردار بود طالبان در واقع دو قتل انجام دادند و از دولت خواست برای یافتن قاتلان و محاکمه آنها اقدام کند. و اگر در نهایت کاری انجام نشود ، حنیف هشدار داد که ” ما ممکن است مجبور شویم حق را با دستان خودمان بگیریم ”

بلال کریمی سخنگوی طالبان این اتهامات را رد کرد. وی گفت: “او توسط مجاهدین امارت اسلامی کشته نشده است ، احتمالاً به دلیل خصومت شخصی است ، اما ما به نتیجه نهایی تحقیقات هنوز نرسیدیم .”
وی افزود: “مجاهدین ما مشغول تحقیق درباره این حادثه هستند و ما به محض دریافت آن ، یافته های نهایی خود را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.”
رهبران طالبان به طور علنی تاکید کرده اند که زنان نقش برجسته ای در جامعه افغانستان خواهند داشت و به آموزش دسترسی خواهند داشت.
آنها هنوز در حال مذاکره برای تشکیل دولت هستند ، اما در هفته های اخیر به زنان توصیه شده است که در خانه بمانند و در برخی موارد ، مبارزان به زنان دستور داده اند که محل کار خود را ترک کنند.
این حرکات با تلاش گروه برای نشان دادن تسامح بیشتر در تضاد است و در عوض ترس از بازگشت به سیاست های خشن حکومت طالبان در دو دهه قبل ، هنگامی که زنان تقریباً از زندگی عمومی ناپدید شده اند را برانگیخته است.
برخی از زنان افغان در حال حاضر ترجیح می دهند در خانه بمانند زیرا نگرانی ها برای امنیت آنها روز به روز بیش تر می شود.
اما برخی دیگر به خیابان ها می آیند و در اعتراضاتی برای مطالبه حقوق مساوی تحت حکومت طالبان و مشارکت کامل در زندگی سیاسی به خطر می اندازند.

ترجمه از خبرگزاری CNN 

دیدگاهتان را بنویسید