به گزارش CNN فارسی , علائم شکنجه در برخی از افراد به راحتی قابل مشاهده است ، بازوهای آنها محکم در پشت آنها نگه داشته و بسته شده است.
در سفر به واد ال هیلو ، یک شهر سودانی در نزدیکی مرز اتیوپی ، یک تیم CNN سه جسد را در یک روز شمارش کرد. شاهدان و مقامات محلی در سودان تأیید کردند که در روزهای پس از خروج تیم از محل پیدا شدن اجساد ، ۱۱ جسد دیگر به شمارش آن ها نیز اضافه شده است. شاهدان حاضر در محل می گویند اجساد , داستان تاریکی از بازداشت های دسته جمعی و اعدام های دسته جمعی در منطقه ی مرزی در شهر حمیرا ، شهری در منطقه ی تیگرای اتیوپی را روایت می کنند.

CNN با ده ها شاهد در جمع آوری اجساد در سودان و همچنین متخصصان پزشکی قانونی بین المللی و محلی و افرادی که در حمیرا به دام افتاده و مخفی شده اند صحبت کرده است تا فاز جدیدی از پاکسازی قومی در جنگ اتیوپی را فاش کند.
حمیرا یکی از شهرهای بی شمار دخیل در درگیری است که از زمان آغاز حمله دولت اتیوپی به منطقه تیگرای در شمال این کشور در نوامبر ۲۰۲۰ ، این کشور ۱۱۲ میلیون نفری شرق آفریقا را ویران کرده است. با وجود اعلام اولیه پیروزی نخست وزیر ابی احمد در اواخر نوامبر ، منطقه هنوز درگیر جنگ است و CNN قبلاً گزارشات بسیاری از جنایات از جمله شکنجه ، کشتارهای غیرقانونی و  عمل تجاوز به عنوان سلاح جنگ را گزارش کرده است.
در پایان ماه ژوئن سال جاری ، موازنه قدرت به طور ناگهانی تغییر کرد ، زیرا نیروهای این منطقه  ، پایتختشان را پس گرفتند و به دنبال این اتفاق دولت اتیوپی شروع به خروج نیروهای خود از منطقه کرد. با این حال ، نبرد ادامه یافت. در اواسط ماه ژوئیه ، نیروهای منطقه ی تیگرای حمله جدیدی را برای بازپس گیری مناطق تحت تصرف دولت اتیوپی اعلام کردند.
شاهدان به CNN گفتند که این حمله جدید باعث شد نیروهای دولتی و گروه های شبه نظامی در شهر حمیرا در شمال ، نزدیک مرز با اریتره و سودان ، مرحله جدیدی از حبس های دسته جمعی ساکنان منطقه ی تیگرای را آغاز کنند.

ترجمه از خبرگزاری CNN

دیدگاهتان را بنویسید