به گزارش CNN فارسی ، تقریبا دو سال از زمان شروع همه‌گیری کرونا گذشته است؛ اما هنوز شرایط فاصله زیادی با حالت عادی دارد. به همین خاطر است که شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت‌های حوزه فناوری رویکرد کار در خانه را برای کارمندانشان در پیش گرفته‌اند.

هشدار گوگل به مخالفان واکسن کرونا

هرچند که به نظر می‌رسد که برخی از نام‌های بزرگ این عرصه همچون گوگل در حال سخت‌گیری بیشتر در رابطه به قوانین کووید ۱۹ هستند. به تازگی یک نامه داخلی از گوگل به دست CNBC رسیده است که در آن عنوان شده کارکنانی که قوانین مربوط به واکسیناسیون کرونا را رعایت نکنند، اخراج خواهند شد.

البته گوگل اعلام کرده که برای افرادی که بنابر دلایل پزشکی یا مذهبی نمی‌توانند واکسن بزنند، استثنا قائل خواهد شد. هرچند که این موارد نیز باید به صورت تکی بررسی و تایید شوند. ظاهرا کارکنان گوگل تا ۱۲ آذر فرصت داشته‌اند وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام کنند.

در صورتی که فرد مدارک لازم جهت تایید واکسیناسیون خود را در سامانه داخلی آپلود نکند یا اینکه درخواست استثنا وی تایید نشود، گوگل با کارمند مورد نظر تماس خواهد گرفت. این افراد تا ۲۸ دی ماه فرصت خواهند داشت تا خود را با قوانین جدید تطبیق دهند وگرنه به مدت یک ماه به مرخصی اجباری با حقوق فرستاده خواهند شد.

 

عدم پیروی از قوانین پس از این مدت ممکن است به حداکثر ۶ ماه مرخصی بدون حقوق منجر شود. البته در ۹۲ روز اول کارکنان هنوز به مزایای شغلی خود دسترسی خواهند داشت؛‌ اما پس از آن این مزایا نیز قطع می‌شود. حتی اگر پس از گذشت ۶ ماه نیز وضعیت واکسیناسیون فرد تغییر نکرده باشد، با اخراج مواجه خواهند شد.

ما انتظار داریم که تقریبا تمامی مشاغل گوگل در آمریکا در محدوده این فرمان اجرایی قرار گیرند. هر فردی که وارد ساختمان گوگل می‌شود باید به طور کامل واکسینه شده باشد یا اینکه تاییدیه مربوط به کار در آن مکان یا آمدن به آنجا را ارائه دهد. دادن تست‌های متعدد کرونا جایگزین معتبری برای واکسن نیست.

همانطور که انتظار می‌رفت برخی از کارکنان گوگل با این موضوع مخالف هستند. در واقع چند صد نفر از آنها در اقدامی عجیب و قابل تامل بیانیه‌ای را در مخالفت با قوانین واکسن آماده کرده‌اند. گوگل نیز در پاسخ به این افراد گفته است که می‌توانند در مشاغلی که در محدوده این فرمان اجرایی قرار نمی‌گیرد، فعالیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید