به گزارش CNN فارسی شبه‌نظامیان حوثی، بامداد یکشنبه، ۲۰ فوریه، با ۷ موشک بالستیک، محله‌های مسکونی شهر مأرب در شمال شرق یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش سایت رسمی استان مأرب وابسته به دولت قانونی یمن، این هجوم موشکی ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که حوثی‌ها با موشک بالستیک مشابهی مسجدی را در استان شبوه جنوبی هدف قرار داده و ۳ نمازگزار را کشته و ۱۲ تن دیگر را زخمی کردند.

حملات حوثی‌ها به مناطق مسکونی

در همین حال معمر الاریانی، وزیر اطلاع رسانی دولت قانونی یمن، هدف قرار دادن مسجد در منطقه العالم استان شبوه هنگام اقامه نماز مغرب با موشک بالستیک ساخت ایران توسط شبه‌نظامیان حوثی را «جنایتی بزرگ» دانسته و آن را به شدت محکوم کرد.

الاریانی، شامگاه شنبه در حساب توییتر خود نوشت، شبه‌نظامیان حوثی سابقه هدف قرار دادن مساجد و کشتار نمازگزاران در مأرب، البیضاء، شبوه، تعز و دیگر مناطق یمن با پهپادها و موشک‌های ساخت ایران را دارند.

او این جنایات تروریستی را «بربریت خونین» شبه‌نظامیان حوثی توصیف کرد.

الاریانی افزود: «این نوع جنایت آشکار نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان حوثی به کشتار سیستماتیک غیرنظامیان در مناطق مختلف در حالی که جامعه بین المللی از محکوم کردن آن اقدامات جنایتکارانه ناتوان است، ادامه می‌دهند».

او گفت که جامعه بین‌المللی باید در برابر اقدامات حوثی‌ها به مسئولیت‌های قانونی، انسانی و اخلاقی خود برای محافظت از غیرنظامیان عمل کند و اطمینان دهد که مسئولین و عاملین این جنایات وحشتناک بدون مجازات نخواهند ماند.

وزیر اطلاع‌رسانی یمن از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل، نمایندگان سازمان ملل و آمریکا و سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری خواست تا جنایت و کشتارهای شبه‌نظامیان حوثی علیه غیرنظامیان یمنی را محکوم کرده و تلاش کنند این گروه جنایتکار در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد و رهبران آن به‌عنوان «جنایتکاران جنگی» تحت تعقیب و محاکمه شوند.

گفتنی است، روز شنبه، شبه‌نظامیان حوثی با پهپاد انفجاری دانش آموزان در حال خروج از مدرسه «الوحده» در منطقه حریب در جنوب مأرب را هدف قرار داده که در آن حمله تروریستی ۳ کودک مجروح شدند.

جمعه گذشته نیز شبه‌نظامیان حوثی شهر مأرب را با یک موشک بالستیک هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۳ کودک در حریب کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید