به گزارش CNN فارسی ، این مقام گفت که بایدن و شاهزاده چارلز در حاشیه این کنفرانس که در دومین روز آن برگزار می شود، با نزدیک به ۱۲۰ رهبر جهان که به بحران آب و هوا و چگونگی رسیدگی به آن پرداخته اند، ملاقات کردند.
این مقام در این نشست گفت: «آنها بر نیاز به تعهدات بلندپروازانه و اقدامات مشخص در میان شرکا در سراسر جهان تأکید کردند و در مورد ابتکارات شاهزاده چارلز برای مشارکت بخش خصوصی در زمینه پایداری بحث کردند.
این مقام افزود: پرزیدنت بایدن بر استحکام روابط پایدار بین بریتانیا و ایالات متحده تاکید کرد و از بریتانیا برای میزبانی COP26 تشکر کرد. او از خانواده سلطنتی به دلیل تعهدشان به مسائل آب و هوایی، به ویژه فعالیت های زیست محیطی پرنس چارلز در نیم قرن گذشته قدردانی کرد.

این نشست در حالی برگزار می شود که رهبران از جمله بایدن و نخست وزیر بریتانیا بوریس جانسون برای متعهد شدن به تغییرات در کشورهای خود برای کاهش سرعت و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی در گلاسکو گرد هم آمده بودند. بایدن روز سه‌شنبه انتشار گازهای متان را که باعث گرم شدن سیاره‌ها می‌شود، هدف قرار داد و مقررات جدید قوی ایالات متحده را اعلام کرد و یک تعهد جهانی متان را با مشارکت اتحادیه اروپا آغاز کرد که توسط حدود ۱۰۰ کشور امضا شده است.
به نوبه خود، شاهزاده چارلز روز دوشنبه از کشورها درخواست کرد تا با صنایع برای ایجاد راه حل هایی برای تغییرات آب و هوایی همکاری کنند.
او گفت: “خواهش من امروز این است که کشورها گرد هم آیند تا محیطی را ایجاد کنند که هر بخش از صنعت را قادر می سازد تا اقدامات لازم را انجام دهد. ما می دانیم که این کار به تریلیون ها و نه میلیاردها دلار نیاز دارد.”
وی همچنین اظهار داشت که تغییرات آب و هوایی و از دست دادن تنوع زیستی یک تهدید بزرگ است و جهان را در “جایگاه جنگ مانند” قرار می دهد.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید