معامله گران بازار ارز و شاخص دلار همچنان منتظر رونمایی از تصمیمات جدید لندن در قبال مساله ایرلند برای تعیین مسیر بعدی پوند و یورو می باشند. با وجود سپری شدن دو سال از برگزیت، هنوز دو طرف نتوانسته اند مشکلات خود را بر سر طیف گسترده ای از مباحث از جمله امور گمرکی و روابط بانکی حل بکنند و در این بین، مساله ایرلند یک اختلاف جدی باقی مانده است. ایرلند شمالی جز خاک بریتانیا و ایرلند جنوبی، جزو اتحادیه اروپا است و دولت انگلیس با برقراری مقررات اتحادیه اروپا در مرزهای دو بخش مخالف می می باشد.

به دلیل ریزش های مدام ارزهای دیجیتالی و ناتوانی طلا در شکستن سطح مهم مقاومتی ۲۰۰۰ دلاری ، جذابیت بازار ارز برای معامله گران بیش از گذشته بالا رفته تا جایی که حجم معاملات روزانه در بازارهای ارز در جهان، چیزی حدود ۶.۵ تریلیون دلار برآورد می شود. (در مقام مقایسه، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتالی کمتر از ۱.۴ تریلیون دلار است.) در میان ارزهای گوناگون نیز ارزهای امن کماکان محبوبیت بسیار بالایی برای سرمایه گذارانی دارند که آن ها را به عنوان ابزاری برای حفظ سرمایه، ارزیابی و شناسایی می کنند.

وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به بالا باقی ماندن نرخ تورم در این کشور اظهار کرده : نگران فشار بیشتر از حدی می باشد که این تورم به خانوارهای با درآمد نا چیز و افرادی که به دلیل کرونا با کمبود درآمد مواجه شده اند، وارد می کند. با این حال ژانت یلن با ابراز اطمینان نسبت به بازگشت تورم به محدوده هدف گفته است : فکر نمی کند اقتصاد آمریکا و جهان در خطر وقوع یک بحران مالی نظیر آنچه در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رخ داد، باشد. به گفته یلن چندین ماه زمان تا عادی شدن نرخ تورم لازم است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌ گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۲.۸۰۵ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه ‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۶۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۱ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۹ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازار های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۴۴ درصد افزایش به ۱۱۰.۳۳۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۸ یوان چین اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید