شاخص بورس با افت هشت هزار و چهار صد و یک واحدی در ارتفاع یک‌ میلیون و سیصد و چهار ده هزار و نهصد و پنجاه و سه واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دما سنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد های معاملاتی شرکت ‌های فولاد مبارکه اصفهان ، سرمایه ‌گذاری تامین اجتماعی و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت ‌های معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و گروه مدیریت سرمایه ‌گذاری امید با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص ‌های اصلی بازار سرمایه هم ، روزی منفی را پشت ‌سر گذاشتند ، به ‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۱۱۴ واحد، کل (هم‌ وزن) ۶۱۴۲ واحد ، قیمت (هم‌وزن) ۳۸۸۴ واحد ، آزاد شناور ۱۶۷۰۹ واحد و شاخص ‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۶۱۱ و ۲۸۰۴۳ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش ، در بازار های فرا بورس ایران هم با معامله دو میلیارد و دویست و یک میلیون ورقه به‌ ارزش هشت هزار و پانصد و ده میلیارد تومان در سیصد و سی و چهار هزار نوبت ، شاخص فرا بورس (آیفکس) چهل و هشت واحد افت کرد و در ارتفاع نوزده هزار و دویست و نوزده واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد های معاملاتی فولاد هرمزگان جنوب ، صنعتی مینو و سرمایه‌ گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان شد و در مقابل شرکت‌ های سنگ آهن گهر زمین ، بیمه پاسارگاد و ذوب آهن اصفهان اثر بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

باید دید این نوسانات تا کی ادامه دارد و تا کی باید منتظر بازار آشفته باشیم و دولت سیزدهم با آمدنشان چه کار خواهند کرد و آیا قادر هستند بازار بورس را به گونه ای ثابت نگه دارند که اکثرا راضی باشند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید