به گزارش CNN فارسی، خالدی روز سه‌شنبه ۱۴ دی با تاکید بر افزایش مصدومین و فوتی‌های سیل اخیر اضافه کرد که تعداد مجروحان سیلاب و بارندگی در استان‌های جنوبی به بیش از ۲۰ نفر رسیده است.

این در حالی است که این آمار مصدومین فقط متعلق به استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان است.

همزمان کولیوند گفت امدادرسان‌ها فقط توانستند در روزهای اخیر ۲۳۳ واحد مسکونی را تخلیه آب و ۱۷۵ خودرو را نیز از برف و سیل نجات دهند.

در استان فارس که بیشترین قربانی را داشته، حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت ۲ هزار و ۳۵۱ خانوار در ۲۴ شهرستان استان دچار حادثه شدند.

او افزود فقط در این استان پنج نفر در سیلاب و آبگرفتگی جان خود را از دست دادند و پنج نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

در استان کرمان نیز، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان گفت به ۱۳۸ روستا در شش شهرستان امدادرسانی شد.

در استان هرمزگان نیز مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان از آواره شدن بیش از ۲۰۰ خانوار در هرمزگان خبر داد.

شدت بارندگی در هرمزگان به حدی بود که علاوه بر خانه‌های شهری و روستایی، راه‌های ارتباطی نیز تخریب شد.

مهرداد حسن‌نیا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز اعلام کرد برق ۳۷ روستا و آب آشامیدنی ۲۵ روستا در هرمزگان به علت بارندگی‌های اخیر قطع شده است.

وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب بیشتر از دیگر نقاط استان هرمزگان گزارش شده است.

در استان سیستان و بلوچستان، درویش بلوچ‌نیا، شهردار کنارک واقع در جنوب این استان، گفت: «آب باران در ۸۰ درصد خانه‌های این شهر بندری نفوذ کرده و این خانه‌ها تا تخلیه کامل آب، قابل سکونت نیستند.»

این در حالی است که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به نقل از کبری رفیعی، یک کارشناس سازمان هواشناسی نوشت پیش‌بینی می‌شود از روز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه بارش‌های شدید همراه با وزش باد در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید