به گزارش CNN فارسی، حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل یک هفته پس از کشته شدن دو سرهنگ سپاه پاسداران در سوریه در حمله منتسب به اسرائیل انجام شده است.

ساعاتی پیش از بیانیه سپاه پاسداران، شبکه المیادین نزدیک به حزب الله لبنان به نقل از منابع ایرانی نوشته بود: «حمله به اربیل در واکنش به کشته شدن دو افسر سپاه در سوریه نبوده است. بلکه ایران مقر موساد در کردستان عراق را به دلیل فعالیت‌های این مرکز، هدف قرار داده است.»

در همین حال روز یکشنبه تلویزیون ایران در گزارش خود از حمله موشکی به نزدیکی محل کنسولگری آمریکا در اربیل اعلام کرد هدف این حمله «اماکن خاص و سری» و «پایگاه‌های آموزشی موساد» در این شهر بوده است.

با این حال مقام‌های اقلیم کردستان عراق ادعاهای مقام‌های جمهوری اسلامی مبنی بر حضور پایگاه‌های اسرائیلی در این منطقه را رد کردند.

رسانه‌ها روز ۱۶ اسفند از حمله موشکی اسرائیل به سوریه خبر دادند و یک روز بعد ایران  تایید کرد که در جریان این حمله دو عضو سپاه به نام‌های «احسان کربلایی‌پور» و «مرتضی سعیدنژاد» کشته‌ شده‌اند.

پس از آن روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه خود تهدید کرد که اسرائیل «تاوان این جنایت را خواهد داد».

مرکز مقابله با تروریسم اقلیم کردستان عراق بامداد یکشنبه ۲۲ اسفند اعلام کرد ۱۲ موشک بالستیک از خارج از عراق شهر اربیل را هدف قرار دادند.

 

خبرنگار فاکس نیوز به نقل از یک مقام ارشد آمریکا گزارش داد که در حمله اربیل موشک‌ها از ایران به سمت کنسولگری آمریکا شلیک شده بودند، اما هیچ‌کدام آنها به کنسولگری برخورد نکرد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، در پیامی توییتری حمله موشکی به شهر اربیل در شمال عراق را محکوم کرد و وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد که « بمباران اربیل امنیت و ثبات در اقلیم کردستان و کل کشور عراق را هدف قرار داد.»

دیدگاهتان را بنویسید