به گزارش CNN فارسی ، امیرعبدالهیان با اشاره به نگرانی برخی ایرانیان دو تابعیتی از دستگیری هنگام ورود به کشور گفته بود از هفته آینده یک سامانه برای استعلام ورود و خروج بدون مشکل به ایران راه‌اندازی می‌شود.

زکا در توییتش خطاب به امیرعبدالهیان نوشت: «تضمین‌ها چیست و از طرف چه کسانی است؟ شما؟ درباره خارجی‌ها چطور؟ زمانی که دولت شما من را دعوت کرد و ربود شما در وزارت خارجه بودید.»

در حال حاضر چندین ایرانی دوتابعیتی از جمله نازنین زاغری، انوشه آشوری، ناهید تقوی، سیامک نمازی، فریبا عادلخواه و احمدرضا جلالی در ایران زندانی شده‌اند.

نزار زکا،‌ فعال حوزه آزادی اینترنت،‌ خردادماه سال ۹۸ پس از سه سال زندان از سوی ایران آزاد و به لبنان تحویل داده شد. او در نخستین مصاحبه مشروح خود اوین را «مخوف‌ترین زندان جهان» خواند.

در مصاحبه‌ای که زکا با شبکه تلویزیونی العربیه انجام داد به روند بازداشت خود اشاره کرد و گفت از نخستین روزهای بازداشت تحت انواع شکنجه‌ها قرار گرفته است.

به گفته او پس از حدود یک‌سال، شکنجه‌ها بیشتر به شکل «روانی» درآمد که «اکثر افراد زندانی در اوین قربانی این نوع از شکنجه هستند و این زندان از مخوف‌ترین زندان‌هاست».

زکا با دعوت رسمی شهیندخت مولاوردی، معاون وقت رییس‌جمهوری در امور زنان و ‌خانواده،‌ برای شرکت در یک همایش با موضوع «کارآفرینی و اشتغالزایی» که توسط دولت حسن روحانی برگزار شد، به ایران سفر کرده بود.

ایران اعلام کرده بود او برای آمریکا جاسوسی می‌کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید