به گزارش CNN فارسی ، بر اساس نتایج ارائه شده توسط دفتر صدر اعظم سوئیس ، ۶۴٫۱ درصد از رای دهندگان در همه پرسی سراسری که تحت سیستم دموکراسی مستقیم سوئیس انجام شد ، به ازدواج همجنسگرایان رای مثبت دادند.
آنتونیا هاوسویرت ، از کمیته ملی “ازدواج برای همه” می گوید: “ما بسیار خوشحال و آسوده خاطر هستیم” ، و افزود که طرفداران روز یکشنبه در برن پایتخت سوئیس جشن خواهند گرفت.
با این حال ، مونیکا روگر از حزب راستگرای سوئیسی (SVP) و عضو کمیته همه پرسی “نه به ازدواج برای همه” اظهار ناامیدی کرد.

او به رویترز گفت: “این قضیه در باره ی عشق و احساسات نیست، در مورد رفاه کودکان است که شاید تحت تاثیر این تغییر قرار بگیرند.”
قانون اصلاح شده امکان ازدواج برای زوج های همجنس گرا و قبول سرپرستی کودکان را برای این زوجین ممکن می سازد. زوجهای هم جنس گرای زن متاهل همچنین می توانند با استفاده از روش اهدا صاحب فرزند شوند ، که در حال حاضر فقط برای زوجهای دگر جنس گرا متاهل ، قانونی است.

همچنین دریافت تابعیت برای همسران خارجی یک فرد سوئیسی آسان تر می شود.

کارین کلر-ساتر ، وزیر دادگستری سوئیس ، در جمع خبرنگاران گفت که قوانین جدید احتمالاً از اول ژوئیه سال آینده به اجرا در خواهند آمد.

در یک همه پرسی جداگانه ، ۶۴٫۹ درصد از رای دهندگان سوئیسی پیشنهاد ایجاد مالیات بر سود سرمایه را رد کردند.

این لایحه علاوه بر ازدواج برای همه، امکان طبیعی سازی همسر و فرزندآوری مشترک را فراهم می کند.

زوج های همجنس در حال حاضر نمی توانند در سوئیس ازدواج کنند، اما می تواند زندگی مشترک داشته باشند و این موضوع را شهرداری‌ها به رسمیت می شناسند.

ترجمه شده از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید