به گزارش CNN فارسی ، رضا جمارانیان ، رییس انجمن تولیدکنندگان صنعت سیمان در مصاحبه با رسانه ملی گفت : اسامی این پانزده نفر کاملا مشخص است و بنده از واحد‌ های نظارتی نظیر سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات درخواست دارم به این موضوع ورود کنند تا مشخص شود در پانزده سال گذشته چه اتفاقی در صنعت سیمان افتاده و چه کسانی از این صنعت بهره‌ مند شده‌ اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه ‌گذاری سیمان تامین با بیان اینکه هرجا از نظام عرضه و تقاضا خارج شدیم و قوانین دستوری را جایگزین کردیم ، به غیر از رانت و فساد برای عده خاص، هیچ عایدی نه برای تولید کننده و نه برای مصرف کننده نداشت ، افزود: تعدادی با استفاده از این رانت و ایجاد فساد ، سیمان شانزده هزار تومانی را به مصرف ‌کننده به قیمت شصت هزار تومان فروختند.

رضا جمارانیان که چند شب پیش از انحصار بازار سیمان در دست ۳۰ واسطه سخن گفته بود ، موافق عرضه این کالا در تالار شیشه‌ ای می باشد. او می ‌گوید: پیش از ورود سیمان به بورس ، دلالان این محصول را پاکتی بیست و دو هزار تومان از درب کارخانه می ‌خریدند و شصت هزار تومان در بازار می ‌فروختند، پس جای تعجبی ندارد که نسبت به بورسی شدن این محصول ، آن ها هجمه وارد کنند.

هم اکنون ، سیمان به معادله ای چند مجهولی تبدیل شده است. بعد از قطعی حدود یک هفته ‌ای برق کارخانجات و رسیدن ظرفیت تولید به ده درصد ، طبق موافقت شرکت توانیر از روز ۳۱ تیر تا سوم مرداد ماه صنایع سیمان می ‌توانند به صورت ۲۴ ساعته بدون محدودیت برق و صنایع فولادی از ساعت ۲۴ تا هشت صبح با پنجاه درصد دیماند مصرفی و از هشت صبح تا ۲۴ شب با ده درصد دیماند ، مجاز به فعالیت می باشند.

چه در انتظار سیمان می باشد و آیا این پانزده نفر دستگیر می شوند تا اصل ماجرا مشخص شده و شفاف تر شود؟

دیدگاهتان را بنویسید