به گزارش CNN فارسی، «شورای ملی مقاومت» از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، اعلام کرد که از چند روز گذشته تحت حملات سایبری شدیدی قرار گرفته است.

این شورا جمعه ۲۸ ژانویه در بیانیه‌ای گفت، این «حمله‌های دیوانه‌وار» از ساعت ۵ بعد از ظهر پنج‌شنبه ۲۷ دسامبر آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این بیانیه در ادامه افزود: «چهارمین و سنگین‌ترین حمله ظهر ۲۸ ژانویه صورت گرفت که قدرت آن به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار درخواست در ثانیه رسید.»

به گفته دبیرخانه شورای ملی مقاومت، هدف از این حملات «متوقف کردن و از دور خارج کردن سرور این سایت» بوده است.

این بیانیه تاکید کرد که « کلیه حملات با شکست مواجه‌شده و توسط مهندسان و کارشناسان ارتباطات مقاومت ایران دفع و خنثی شده است.»

اولین حمله به وبسایت سازمان مجاهدین خلق، در ساعت ۱۷:۵۰ روز پنج‌شنبه ۲۷ ژانویه به‌وقت محلی انجام شد. دومین حمله در همان روز در ساعت ۱۸:۴۵ و سومین حمله نیز در ساعت ۲۲ صورت گرفت.

شورای ملی مقاومت ایران در این بیانیه، «تروریسم و راهزنی سایبری فاشیسم دینی حاکم بر ایران» را محکوم کرد و «اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدامات موثر برای مقابله با ترویسم سایبری و ممانعت سازمان‌یافته و سیستماتیک از اطلاع‌رسانی» توسط دولت ایران دعوت کرد.

هک صدا و سیمای ایران

خبرگزاری «صدا و سیما»ی ایران پنج‌شنبه ۲۷ ژانویه اعلام کرده بود که برخی از شبکه‌ها و تلویزیون‌های این کشور مورد «حمله خرابکارانه» قرار گرفته است.

خبرگزاری «فارس» هم خبر داد، تصاویر مسعود و مریم رجوی، رهبران سازمان مجاهدین خلق به‌مدت ده‌ثانیه در شبکه یک پخش شده است.

مهاجمان در این حمله سایبری، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» را نیز پخش کردند.

سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران به «خبرگزاری فرانسه» گفته بود: «این شعارها امروز در شماری از ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی دولت ایران پخش شد.»

او بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: «به‌نظر می‌رسد هواداران سازمان مجاهدین خلق و یگان‌های مقاومت از درون صدا و سیما این عمل را انجام دادند.»

علی دادی، معاون فنی صدا و سیما در این زمینه گفته بود، احتمالا سرورهای صدا و سیما مورد حمله هکری و «فوق‌العاده پیچیده‌ای» قرار گرفته است.

دادی در مصاحبه خود با «شبکه خبر» گفت، امیدوار است «در کمترین زمان ممکن» جزئیات این حمله از جمله گستره این هجوم به‌زودی اعلام شود.

صدا و سیمای ایران در گزارش خود از این واقعه، نامی از مسعود و مریم رجوی نبرد اما اذعان کرد، تصاویری از «رهبران منافقین» پخش شده است.

«منافقین» عنوانی است که رسانه‌های وابسته به رژیم ایران، به مجاهدین خلق نسبت می‌دهند.

سازمان مجاهدین خلق از گروه‌هایی بود که در انقلاب ۱۹۷۹ علیه رژیم محمد رضا پهلوی مشارکت داشت. اما پس از انقلاب، با نظام جدید حاکم بر کشور دچار اختلافات شد. این گروه مسئول بسیاری از حملات علیه مقامات جمهوری اسلامی در ابتدای دهه هشتاد میلادی شناخته می‌شود. علی خامنه‌ای، رهبر این کشور از جمله این افراد بود که در جریان یکی از این حملات مجروح شد.

دیدگاهتان را بنویسید