به گزارش CNN فارسی ، جاناتان طیب مهندس هسته ای نیروی دریایی ایالات متحده ، که دارای یک شغل فوق محرمانه بود و همسرش دیانا روز شنبه توسط FBI و سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی در ویرجینیای غربی دستگیر شدند ، زیرا ادعا شده که این زن و شوهر اطلاعات مربوط به طراحی کشتی های جنگی ایالات متحده را می فروشند. بر اساس بیانیه وزارت دادگستری ،  شخصی که آنها معتقد بودند نماینده یک نیروی خارجی است  در واقع مامور مخفی FBI بود و آن ها را شناسایی کرد.
واشنگتن پست ابتدا از طرح جاسوسی برقرار شده آن ها صحبت کرد.
وزارت دادگستری گفت که طوبی (اسم مستعار مرد در ایمیل ها)به اطلاعات مربوط به نیروی محرکه هسته ای نیروی دریایی و عناصر حساس طراحی نظامی از جمله “پارامترهای عملیاتی و ویژگی های عملکرد راکتورهای کشتی های جنگی هسته ای” دسترسی دارد.
یک مأمور FBI در شکایت کیفری مبنی بر بازداشت ادعا می کند که طوبی برای اولین بار در آوریل ۲۰۲۰ بسته ای را برای فروش اسرار هسته ای به یک دولت خارجی ارسال کرد و یک مامور مخفی FBI چند ماه بعد از طریق یک برنامه ایمیل رمزگذاری شده پاسخ داد و با او مکاتبه کرد. بر اساس این شکایت ، مامور قبل از اینکه با فروش اطلاعات به قیمت هزاران دلار با ارز رمزنگاری شده موافقت کند ، جلب اعتماد کرده است.
FBI اعلام کرد که جاناتان و دیانا را روز شنبه پس از اینکه جاناتان “کارت SD دیگری” با اطلاعات طبقه بندی شده از قبل تعیین شده را جابه جا میکرد دستگیر کرد.  در ویرجینیای غربی این زن و شوهر متهم به نقض قانون انرژی اتمی شده اند که به موجب آن هر شخصی که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارد از اشتراک گذاری این اطلاعات منع می کند. این شکایت ادعا می کند که طوبی تلاش کرده است که “به منظور آسیب رساندن به ایالات متحده و به دست آوردن مزیت برای یک کشور خارجی ، همان را به شخص دیگری منتقل کند ، ارسال و افشا کند.”

هنوز مشخص نیست که آیا این زوج هنوز مشاور حقوقی خود را حفظ کرده اند یا خیر.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید