به گزارش CNN فارسی ، حجم بسیاری از صنایع کشور هر روز با قطعی برق آن هم بدون برنامه ریزی روبه رو می باشند که همین امر آسیب های بسیاری را به صنایع گوناگون وارد کرده است. به عنوان نمونه صنعت تولید لاستیک نیز متأثر از قطعی مدام برق با زیان در تولید مواجه شده است که این موضوع اثرات منفی خود را بر کاهش تولید کارخانجات گذاشته است.

البته نکته قابل توجه این جا می باشد که در اطلاعیه شرکت برق به برخی از کارخانجات تولید تایر در استان های گوناگون عنوان شده با توجه به افزایش درجه حرارت و تبع آن افزایش مصرف برق براساس ابلاغیه مصوب شورای امنیت کشور از ۴ مرداد ماه تا ۷ مرداد ماه مصرف برق استان حداکثر در حد ده درصد دیماند مصرفی است و صنایع می توانند در طرح این بازده زمانی طرح تعطیلات و تعمیرات خود را انجام دهند.

مصطفی تنها به عنوان سخنگوی انجمن صنعت تایر در همین ارتباط گفت : برای تولید باید زیر ساخت های لازم فراهم باشد ، در غیر این صورت تولید با ضرر است . در قسمت تایر تولید کنندگان با دستگاه های گوناگونی کار می کنند که با قطعی برق  زیان زیادی عاید تولید کننده  می‌ شود.

وی ادامه داد : کارخانجات در بعضی از موارد از برق اضطراری آن هم برای جلوگیری از مسدود شدن خط تولید استفاده می کنند ، ولی در مجموع ضایعات کارخانجات به دلیل قطعی برق افزایش یافته است و حتی واحد ها با خرابی ماشین آلات هم روبه رو شده اند.

تنها اضافه کرد : این گونه به نظر می رسد که مسئولین باید فکر اساسی برای صنایع تولیدی کشور آن هم با قطعی برقی کنند ، در غیر این صورت تولید اصلا برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

سخنگوی انجمن صنعت تایر بسیار تأکید کرد : البته تولید کنندگان لاستیک تا حد توان مشغول تولید هستند و نمی گذارند اختلالی در بازار به وجود آید ، ولی با توجه به هزینه های تولید احتمالاً در شهریور ماه امسال افزایش قیمت در تایر اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید