به گزارش CNN فارسی کاخ الیزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مشاوران رهبران فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین دو هفته بعد مجددا در برلین پایتخت آلمان در خصوص بحران اوکراین دیدار خواهند کرد.

مذاکره کنندگان روسیه و اوکراین پس از گفتگوهای چند ساعته توافق کردند که آتش‌بس دائمی در شرق اوکراین باید “بدون قید و شرط” رعایت شود.
این در حالی است که تنش‌ها میان مسکو و کیف به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده است، به طوری که تعداد زیادی از نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای مشترک دو جمهوری شوروی سابق مستقر شده‌اند.
دیمیتری کوزاک، مذاکره کننده ارشد مسکو پس از نشست روز چهارشنبه گفت که آتش‌بس باید “بدون قید و شرط” رعایت شود اما بسیاری از مسائل دیگر در شرق اوکراین حل نشده باقی مانده‌اند.
آندری یرماک، مذاکره‌کننده اوکراینی خاطرنشان کرد: همه طرف‌ها از آتش‌بس دائمی حمایت می‌کنند و اوکراین آماده مذاکره شبانه‌روزی برای جلوگیری از جنگ و کاهش تنش‌ها در اطراف مرز است.

مشاوران رهبران فرمت نرماندی (روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین) در پاریس با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های خارجه این کشورها دیدار کردند.

آنها همچنین بر اهمیت تشدید فعالیت‌ها برای پیشرفت سریع در اجرای توافقات مینسک تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که مشاوران موافقت کردند پس از ۲ هفته در خصوص بحران اوکراین در برلین پایتخت آلمان با یکدیگر دیدار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید