به گزارش CNN فارسی، آژانس اطلاعاتی بریتانیا، گزارش داد که روسیه در کنترل حریم هوایی اوکراین ناکام بوده به همین دلیل از موشک برای بمباران شهرها استفاده می‌کند.

این مرکز اطلاعاتی بریتانیایی در جلسه توجیهی روزانه یکشنبه ۲۰ مارس، اضافه کرد، شکست روسیه در کنترل حریم هوایی اوکراین، اجرای عملیات این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

در گزارش آژانس اطلاعاتی بریتانیا آمده است که نیروی هوایی اوکراین همچنان فعالانه از حریم هوایی این کشور محافظت می‌کند.

تحریم‌هایی علیه پوتین

در همین حال بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا با تاکید بر ادامه حمایت کشورش از اوکراین، گفت که لندن در خط مقدم کشورهایی است که حکومت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را تحریم می‌کنند.


او در سخنرانی که روز شنبه در کنفرانس حزب محافظه کار بریتانیا ایراد کرد، گفت: «اگر پوتین پیروز شود، در مرزهای اوکراین متوقف نخواهد شد بلکه به سراغ گرجستان و کشورهای بالتیک نیز خواهد رفت».

وزیر بریتانیا گفت، عادی‌سازی روابط با رئیس‌جمهوری روسیه پس از عملیات نظامی اخیر در اوکراین به منزله ارتکاب مجدد اشتباه کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق «کریمه» توسط مسکو به روسیه، خواهد بود.

حمایت تسلیحاتی بریتانیا از اوکراین

در همین حال، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا نیز تاکید کرد که کشورش مصمم است به حمایت از کی‌یف و تهیه سلاح برای آن کشور ادامه دهد. او در این کنفرانس گفت، با توجه به خطر تهدیدات روسیه، کشورش بسته جدیدی از کمک‌های نظامی از جمله موشک‌های ضدهوایی را به کی‌یف داده است.

او همچنین خواستار تقویت امنیت جناح شرقی «ناتو» شد.

وزیر دفاع بریتانیا خاطرنشان کرد که لندن سربازان خود را برای کمک در مرز با اوکراین به لهستان فرستاده است.

گفتنی است که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین، بسیاری از کشورهای غربی خود را برای ارسال کمک نظامی و بشردوستانه به کیف آماده کرده‌اند.

کشورهای غربی از جمله بریتانیا، هزاران تحریم را علیه روس‌ها به‌ویژه بر بازرگانان و سیاستمداران نزدیک به پوتین و حتی خود پوتین و وزیر خارجه‌ روسیه اعمال کردند.

دیدگاهتان را بنویسید