به گزارش CNN فارسی ، رژیم غذایی ۵:۲ که نوعی روزه داری متناوب است، مؤثرتر از رویکردهای سنتی برای کاهش وزن به نظر میرسد، طبق آنچه محققان می گویند اولین مطالعه این رژیم در “محیط زندگی واقعی افراد” بود.

با این حال، محققان دریافتند که این رویکرد، که شامل دو روز کاهش شدید کالری (۵۰۰ کالری برای زنان، ۶۰۰ کالری برای مردان) و پنج روز غذا خوردن معقول است، توسط افراد چاق در این مطالعه رتبه‌بندی بالاتری داشت، زیرا برای این افراد آسانتر بود.

“در اینجا ما توانستیم اولین نتایج را در مورد اثربخشی توصیه های ساده رژیم غذایی ۵:۲ در یک محیط واقعی ارائه دهیم. ما دریافتیم که اگرچه رژیم غذایی ۵:۲ از نظر کاهش وزن نسبت به رویکردهای سنتی برتری خاصی ندارد اما روشی متفاوت تر و جالب تر است. کتی مایرز اسمیت، روانشناس سلامت و پژوهشگر ارشد در دانشگاه کوئین مری لندن، در بیانیه‌ای گفت، کاربران این رویکرد را ترجیح دادند زیرا ساده‌تر و جذاب‌تر بود. او نویسنده مطالعه ای بود که در مجله علمی PLOS ONE منتشر شد.
او گفت که پزشکان ممکن است بخواهند رژیم غذایی ۵:۲ را به عنوان بخشی از توصیه های استاندارد مدیریت وزن خود به بیماران در نظر بگیرند.
این مطالعه شامل ۳۰۰ فرد چاق در تاور هملتز، منطقه ای درون شهری با محرومیت بالا در لندن بود. شرکت کنندگان یا از رژیم ۵:۲ پیروی کردند یا از یک رویکرد مرسوم تر برای کاهش وزن پیروی کردند که بر مصرف بیشتر سبزیجات و غذاهای سبوس دار، حذف غذاهای پر قند و چربی، خوردن وعده های کوچکتر و ورزش تاکید داشت.
نتایج “متوسط”.
این مطالعه گفت که نتایج هر دو رویکرد بسیار مشابه و “متواضع” بود.
در شش ماهگی، کسانی که از رژیم غذایی ۵:۲ استفاده می کردند، به طور متوسط ​​۱٫۸ کیلوگرم (۴ پوند) در مقایسه با ۱٫۷ کیلوگرم (۳٫۷ پوند) بر اساس توصیه های رژیم غذایی استاندارد، از دست دادند. در ۱۲ ماهگی، این ارقام به ترتیب ۱٫۹ کیلوگرم (۴٫۲ پوند) و ۱٫۸ کیلوگرم (۴ پوند) بود.

حدود ۱۸ درصد از رژیم گیرندگان ۵:۲ حداقل ۵ درصد از وزن بدن خود را پس از یک سال از دست داده بودند .
از گروهی که رژیم غذایی ۵:۲ را دنبال کردند، نیمی از آنها در شش جلسه حمایتی گروهی برای شش هفته اول پس از جلسه اطلاعات اولیه شرکت کردند. با این حال، این مطالعه نشان داد که تأثیر آن از حمایت گروهی به مرور زمان کاهش یافت.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید