به گزارش CNN فارسی به نقل از يونهاپ، در اين تصاوير رهبر کره شمالي در کت‌وشلواري روشن، با کراواتي نقره‌اي و مدل مويي شبيه پدربزرگش کيم ايل سونگ، بنيان‌گذار کره شمالي، ديده مي‌شود.

رسانه‌هاي دولتي کره شمالي گزارش داده‌اند که با فرا رسيدن نيمه‌شب، کيم در ميان تشويق‌هاي مردم در ميدان کيم ايل سونگ پيونگ‌يانگ، پايتخت اين کشور، ظاهر شده است.

رهبر کره شمالي در اين رويداد سخنراني نکرد اما  لبخند مي‌زد و شست دستش را به نشانه تاييد و تشويق شرکت‌کنندگان در مراسم بالا برده بود. رهبر کره شمالي کودکاني را که به او گل مي‌دادند بوسيده و در تمام مدت مراسم براي شرکت‌کنندگان در رژه کف زده است.

با توجه به سابقه خانوادگي بيماري قلبي، در مورد وضعيت سلامت رهبر ۳۷ ساله کره شمالي که زماني اضافه وزن داشت و بنا بر برخي گزارش‌ها، به الکل معتاد بود، مرتب گمانه‌زني مي‌شد. هم پدر او کيم جونگ ايل و هم پدربزرگش در اثر مشکلات قلبي درگذشتند.

گفته مي‌شود کيم جونگ اون در چند ماه گذشته دست‌کم ۲۰ کيلو وزن کم کرده است. اين کاهش وزن نخستين بار در ماه ژوئن که پس از هفته‌ها غيبت، در نشست حزب حاکم اين کشور شرکت کرد، مود توجه عموم قرار گرفت. در آن هنگام رسانه‌هاي دولتي گزارش دادند که شهروندان کره شمالي با ديدن کيم که قدري لاغر شده بود، به گريه افتاده‌اند.

کره شمالي به دنبال هفته‌ها خشکسالي و سپس بارندگي فصلي شديد در سال ۲۰۲۰ با کمبود شديد موادغذايي مواجه شده است. از طرفي، رهبر کمونيست کره شمالي براي سروسامان دادن به اقتصاد که به‌دليل برنامه تسليحات هسته‌اي اين کشور آماج تحريم‌هاي آمريکا است، با دشواري‌هايي روبه‌رو است.

يَنگ مو جين، استاد دانشکده مطالعات کره شمالي در سئول (کره جنوبي)، به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت:«او (کيم) به سن ۴۰ سالگي نزديک مي‌شود و همسر و پدر سه کودک است. بنابراين جاي شگفتي نيست که به سلامتي‌اش اهميت دهد.» او افزود که احتمالا کيم درصدد ارائه تصوير يک «دولتمرد عادي» از خود است.

ظاهر جديد کيم جونگ اون همراه با اظهارنظرهاي گسترده بسياري از کاربران، در رسانه‌هاي اجتماعي انعکاس يافته است. يکي از کاربران توييتر نوشته است: «کيم جونگ اون رژيم کيتو [رژيم غذايي مبتني بر چربي و کربوهيدرات بسيار کم] و وزنه‌هاي مجاني پيدا کرده است.»

کاربر ديگري پرسيد: «بسيار خب! اول دونالد ترامپ و حال کيم جونگ اون؟! اين داروي معجزه‌آسا چيست يا پزشک جراح (آن‌ها) کيست؟»

کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي همچنين به منظور بزرگداشت هفتادوسومين سالگرد تاسيس اين کشور از مقبره پدر بزرگ فقيدش و بنيانگذار ملي کيم ايل سونگ و پدر فقيد و رهبر سابق کيم جونگ ايل ديدن کرد.

به گزارش خبرگزاري مرکزي کره، کيم و همسرش ري سول جو در کاخ کومسوسان خورشيد، جايي که اجساد رهبران فقيد در اين ايالت قرار دارد، اداي احترام کردند.

اين اولين حضور عمومي ري در نزديک به چهار ماه پس از حضور او در اجراي گروه‌هاي هنري خانواده‌هاي سربازان از واحدهاي بزرگ ترکيبي ارتش خلق کره در ماه مه بود.

کيم يو جونگ، خواهر قدرتمند رهبر کيم، در کاخ کومسوسان و در رژه نظامي پنجشنبه در هيچ عکس يا فيلم ويدئويي منتشر شده توسط رسانه‌هاي دولتي مشاهده نشد. براي او غير معمول است که از رژه نظامي شمالي بگذرد زيرا از سال ۲۰۱۵ در همه مراسم سالگردهاي بزرگ سالگرد شرکت کرده است.

در رژه نظامي در جشن هشتمين کنگره حزب کارگران حاکم در ژانويه سال جاري، او در يک کت چرمي مشکي بلند شبيه به پيراهن رهبر کيم ظاهر شد.

مقامات ارشد، از جمله چو ريونگ ها، رئيس هيئت رئيسه مجمع عالي خلق و جو يونگ وون، دبير امور سازماني کميته مرکزي حزب همراه کيم در سفر به کومسوسان بودند.

خبرگزاري رسمي کره شمالي گفت که کيم يک عکس با شرکت کنندگان در رژه انداخت و از “کارآمدي مبارزه و وحدت نيروهاي شبه نظامي و امنيت عمومي دولت ما” قدرداني کرد. وي همچنين انتظار داشت که شرکت کنندگان “مأموريت و وظيفه شريف خود را در دفاع از کشور و ايجاد سوسياليسم” انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید