به گزارش CNN فارسی ، شایان رضاپور ، کارشناس بازار سرمایه در جواب به این سوال که آیا بازار رمز ارز ‌ها در تمام کشور‌ها با بورس رقابت می ‌کند و رقیب هستند ، گفت : با توجه به بازدهی بسیار خوبی که بازار رمز ارز ‌ها طی سال ‌های پیش ایجاد کرده و اعتماد افراد بسیاری را به خود جلب کرده ، این بازار توانسته است سرمایه‌ های زیادی را در جهان جذب کند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد : هم اکنون با توجه به حجم خوب معاملات و عمق خوب بازار ارز‌ های دیجیتال با توجه به ریزش‌ های چند ماه پیش ، بازار رمز ارز ‌ها رقیب بسیار جدی بازار‌ های بورس همه کشور ها، برای افراد ریسک پذیر است.

رضاپور در جواب به این سوال که آیا بازار رمز ارز ‌ها سبب کاهش سرمایه گذاری در بازار مالی می‌شود ، گفت : بازار رمز ارز به مرور زمان شکل گرفته است و همچنین طی چند سال گذشته ، حجم و عمق خوبی پیدا کرده است.

وی بیان کرد : هم اکنون با توجه به تحلیل داده ها ، پدیده خروج سرمایه‌ های بزرگ از بازار های بورس در جهان مشاهده نشده ، ولی در بازار سرویه ایران با توجه به همزمانی ریزش بورس و اوج گیری رمزارز‌ها به نظر میرسد خروج سرمایه طی یک سال گذشته در بورس اتفاق افتاده و قسمتی از سرمایه‌ ها نیز به سمت رمز ارز ‌ها رفته است.

وی افزود : در ایران نیز در صورت قانون ‌مند سازی بازار رمز ارز‌ها در حوزه ‌های گوناگون ، فرصت ‌های بسیار زیادی ایجاد خواهد شد و از ظرفیت‌ های بازار ارز‌ های دیجیتال، می توان برای ورود ارز به کشور استفاده کرد.

رضاپور در پایان تصریح کرد : از نظر من بازار رمز ارز و توسعه این بازار نه تنها لطمه ‌ای به صنعت و تولیدات وارد نمی کند ، بلکه به کمک توسعه تکنولوژی‌ های بلاکچین در بازار ارز دیجیتال می توان از آن بهره‌ های زیادی در حوزه‌ های انرژی، گردشگری و سلامت برد.

دیدگاهتان را بنویسید