به گزارش CNN فارسی خبر درگذشت دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا در سن ۶۵ سالگی سیاستمداران اتحادیه اروپا را غافلگیر کرد. خبر درگذشت او از سوی روبرتو کوئیلو، سخنگوی پارلمان اروپا رسانه‌ای شد.

ساسولی بیش از دو هفته در بیمارستانی واقع در شمال ایتالیا بستری بود. علت مرگ او اختلال جدی در سیستم ایمنی بدن اعلام شده است.

باید افزود که او در ماه سپتامبر نیز به علت ابتلا به سینه‌پهلو به بیمارستان منتقل شده بود. ساسولی پیش از آن مبتلا به سرطان خون بوده است.

پس از برگزاری انتخابات اروپا در سال ۲۰۱۹، دیوید ساسولی به مقام ریاست پارلمان اروپا انتخاب شد. اکنون گفته می‌شود که نمایندگان پارلمان اروپا روز سه‌شنبه ۱۸ ژانویه در نشست خود در استراسبورگ، جانشین او را تعیین خواهند کرد.

دیوید ساسولی متولد ۳۰ مه سال ۱۹۵۶ در شهر توسکانی (توسکانا) است. پس از تحصیل در رشته علوم سیاسی سال‌ها به عنوان روزنامه‌نگار برای چند روزنامه، خبرگزاری‌ و رادیو و تلویزیون ایتالیا فعالیت کرد.

ساسولی در سال ۲۰۰۹ همراه با حزب دموکراتیک ایتالیا به پارلمان اروپا راه می‌یابد. او از سال ۲۰۱۴ به معاونت رئیس پارلمان اروپا انتخاب می‌شود و پنج سال پس از آن ریاست این نهاد را برعهده می‌گیرد.

دیوید ساسولی یکی از مدافعان حقوق مهاجران و اقلیت‌ها به شمار می‌آید. او بارها از سیاست‌های مهاجرتی شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتقاد کرده بود.

بنا بر اظهارات روبرتو کوئیلو، سخنگوی ریاست پارلمان اروپا، قرار است زمان و محل دفن دیوید ساسولی روز سه‌شنبه ۱۱ ژانویه اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید