به گزارش CNN فارسی، روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه گزارش داد علی‌عسگری جای جعفر ربیعی را در راس مدیریت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گرفته و با جواد اوجی، وزیر نفت و چند مقام دیگر از جمله مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی جلسه مشترکی داشته است.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت در این نشست برای رییس پیشین صدا و سیما آرزوی موفقیت کرده و گفته است: «پروژه‌های بزرگی در صنعت نفت وجود دارد که افزایش همکاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و صندوق بازنشستگی صنعت نفت در اجرای این پروژه‌ها بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.»

پیشتر، حسین قربانزاده، رییس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره انتصاب علی‌عسگری به خبرگزاری فارس گفته بود هنوز صورتجلسه‌ای به این سازمان ارسال نشده است.

خبر انتصاب علی‌عسگری به سمت مدیرعاملی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، به عنوان بزرگترین هلدینگ تخصصی پتروشیمی در ایران، واکنش‌هایی انتقادی را به دنبال داشت.

محمد سرافراز که پیش از علی‌عسگری ریاست صداوسیما را برعهده داشت در توییتی کنایه‌آمیز نوشت علی‌عسگری «همانطور که رسانه ملی را با کمک خانواده و دو مرجع تصمیم‌ساز،از فروپاشی نجات داده و مخاطب آن را به بیش از هشتاد درصد رساند و معضلات کشور را یکجا حل کرد، اکنون در تراست خصولتیِ پتروشیمی خلیج فارس، مشکل مالی دولت را هم حل خواهد کرد».

محمد سرشار، مدیر شبکه پویای تلویزیون در این باره به کنایه در اینستاگرام نوشت: «هلدینگ پتروشیمی کودکان و نوجوانان سراغ ندارید!»

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، متشکل از شرکت‌های تولیدی، مهندسی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، آموزشی و خدماتی، سال ۱۳۸۹ با مدیریت دولتی به‌صورت سهامی‌عام تاسیس و در سال ۱۳۹۲ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد.

بر اساس گزارش‌ها، این هلدینگ ۴۰ درصد پتروشیمی كشور را در اختیار دارد و به تنهایی ٢٠ درصد ارز كشور را تامین می‌كند.

علی‌عسگری که از اردیبهشت ۱۳۹۵ تا مهر ۱۴۰۰ با حکم علی خامنه‌ای رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی بود، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید