به گزارش CNN فارسی ،قاضی گفت: “نیکولا سارکوزی حد هزینه را می دانست.” “او می دانست که نباید از آن فراتر رود.”
تیری هرتزوگ ، وکیل سارکوزی ، روز پنجشنبه در خارج از دادگاه به رسانه های فرانسوی گفت که درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.
این دومین پرونده جنایی مربوط به سارکوزی است. در ماه مارس ، وی به اتهام فساد مالی و دستفروشی به سه سال زندان محکوم شد که دو مورد از آنها به حالت تعلیق درآمد. این مرد ۶۶ ساله از محکومیت ماه مارس تجدید نظر کرده است.

برای اولین بار در مارس ۲۰۱۴ ، تحقیقات جنایی در مورد آنچه که “پرونده Bygmalion” نامیده می شود ، آغاز شد و مشخص شد که کمپین سارکوزی بیش از ۵۴ میلیون دلار در طول مبارزات انتخاباتی با استفاده از فاکتورهای جعلی هزینه کرده است ، بسیار بالاتر از حد ۲۴ میلیون دلار تعیین شده توسط قوانین انتخاباتی فرانسه است .
سارکوزی با نبرد حقوقی طولانی تلاش کرد تا مانع از برگزاری دادگاه شود ، اما درخواست تجدید نظر وی در اواخر سال ۲۰۱۸ رد شد و محاکمه در ۲۰ مه ۲۰۲۱ پس از دو ماه تاخیر به دلیل بستری شدن وکیل متهم کلیدی در بیمارستان برای کووید -۱۹ آغاز شد.

سقف قانونی وجوه مبارزات انتخاباتی در تیم مبارزات سارکوزی یک واقعیت شناخته شده بود. گیوم لامبرت ، مدیر کمپین سارکوزی در سال ۲۰۱۲ ، در مصاحبه ای با تلویزیون فرانس ۲ گفت: در ۷ مارس ۲۰۱۲ ، آنها اولین یادداشت خود را از حسابداران خود دریافت کردند که در مورد افزایش سریع هزینه کمپین هشدار می داد و از آنها می خواست “مسیر را اصلاح کنند”.
لامبرت گفت که او به سارکوزی در مورد این یادداشت گفت و ضرورت کاهش هزینه های کمپین را به وی نشان داد ، در حالی که سارکوزی اظهار داشت که هیچ اطلاعی از هزینه های اضافی ندارد.
مشکلات قانونی سارکوزی هنوز به پایان نرسیده است زیرا دادستان های فرانسوی در حال بررسی منابع مالی غیرقانونی کمپین از لیبی هستند. رهبر سابق لیبی ، معمر قذافی ، گفته می شود میلیون ها یورو به چمدان های سارکوزی در کمپین ۲۰۰۷ سارکوزی کمک کرده است.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید