به گزارش CNN فارسی، خبرگزاری‌های سوریه خبر دادند که اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته، برای دومین بار به اهدافی در این کشور حمله کرده است.

گزارش‌ها در این زمینه تایید می‌کند که بامداد پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، صدای چندین انفجار در آسمان دمشق، پایتخت سوریه و حومه این شهر شنیده شده است.

این گزارش‌ها بدون این‌که به جزئیات بیشتری، از جمله خسارات این حمله اشاره کند، تاکید کرده‌اند که «پدافند هوایی سوریه، پس از نیمه‌شب گذشته به حملات موشکی اسرائیل در نزدیکی دمشق پاسخ داده است.»

بر اساس این گزارش‌ها، سه سرباز رژیم سوریه بر اثر حمله اخیر اسرائیل کشته شدند.

این حمله پس از آن صورت می‌گیرد که اسرائیل در روز گذشته، به مواضع نظامی حزب‌الله لبنان در استان «قنیطره» در جنوب غربی سوریه حمله کرد.

به نقل از یک منبع نظامی وابسته به رژیم سوریه نوشت که این حمله اسرائیل خسارات مادی برجای گذاشته است.

اسرائیل مواضعی را در شهر «روحینا» مورد هدف قرار داده و معتقد است که حزب‌الله از آنها به عنوان «پایگاه نظارتی» در چارچوب اقدام برای ایجاد «جبهه جولان» استفاده می‌کند.

حملات اسرائیل همچنین مرکزی در پایگاه وزارت دارایی در منطقه «مدينة البعث» در استان قنیطره را مورد هدف قرار داد. حزب‌الله از این مرکز به عنوان «اتاق عملیات» استفاده می‌کند.

اسرائیل طی چند سال گذشته صدها حمله هوایی و موشکی علیه مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سوریه انجام داد، اما به ندرت این موضوع را اعلام کرده است.

حملات اسرائیل اغلب حومه دمشق یا مناطق نزدیک به مرز سوریه و عراق که بیشترین تعداد شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را در خود جای داده است هدف قرار می‌دهد.

منطقه قنیطره اخیرا شاهد فعالیت و تحرکات نظامی حزب‌الله بوده که احتمالا به همین دلیل اسرائیل آن را مورد هدف حملات موشکی قرار داده است.

اسرائیل در طول این سال‌ها بارها اعلام کرده که حضور شبه‌نظامیان نیابتی ایرانی به‌ویژه حزب‌الله در مرزهای خود را برنمی‌تابد.

حدود ۱۱ سال است که سوریه درگیر یک جنگ خونین داخلی است. با وجود تسلط رژیم اسد بر بیشتر خاک سوریه، قلمرو این کشور بین نفوذ نیروهای وابسته به ایران، روسیه و ترکیه تقسیم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید