به گزارش CNN فارسی داوید آراخامیا، سیاستمدار و مذاکره‌کننده هیات اوکراینی، روز یک‌شنبه اعلام کرد دور دوم گفت‌وگوها بین مذاکره‌کنندگان کی‌یف و مسکو روز دوشنبه هشتم فروردین در ترکیه برگزار می‌شود.

این مقام اوکراینی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: «امروز، در جریان یک دور دیگر از مذاکرات ویدئویی، تصمیم بر آن شد که دور بعدی گفت‌وگوها به شکل رو در رو بین هیات‌های اعزامی از ۲۸ تا ۳۰ مارس در ترکیه برگزار شود».

ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیات مذاکره‌کننده روسیه، تایید کرده است که گفت‌وگوها بین مسکو و کی‌یف در هفته جاری برگزار می‌شود اما روز آغاز مذاکرات را سه‌شنبه نهم فروردین عنوان کرده است.

آقای مدینسکی بدون اشاره به محل برگزاری مذاکرات در اطلاعیه‌ای در تلگرام نوشت که این ملاقات به صورت رو در رو برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است.

آنکارا در روزهای نخست جنگ در اوکراین، میزبانی وزیران خارجه روسیه و اوکراین را در شهر توریستی آنتالیا بر عهده داشت.

اوکراین دور پیشین مذاکرات با مسکو را که در پی تهاجم نیروهای روسیه به خاک این کشور برگزار شد، «بسیار دشوار» خواند. دور نخست این مذاکرات در نهایت بدون نتیجه مشخصی پایان یافت.

ترکیه به عنوان یک کشور عضو ناتو، موضعی متعادل و بی‌طرف را در قبال بحران در اوکراین اتخاذ کرده و ضمن دعوت طرف‌های درگیر به «خویشتن‌داری»، به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای تنش‌زدایی بین کی‌یف و مسکو ادامه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید