به گزارش CNN فارسی ,این پیشنهاد – که روز سه شنبه در بیانیه ای از سوی گروهی از دموکرات های سنا اعلام شد – در پی تلاش ناموفق حزب آنها برای آغاز بحث در مورد این موضوع در ماه ژوئن است. اگرچه در آن زمان آنها برای این رای گیری متحد شدند ، اما دموکرات های سنا در این مورد سیاستی یکسان نداشتند و ماه ها مذاکره کردند تا جناح های حزب تحت پوشش لایحه ای که روز سه شنبه پیشنهاد می کنند ، قرار بگیرند.

با این حال ، این پیشنهاد جدید تقریباً  ۶۰ رأی برای شکست لایحه ی قبلی کم دارد. بعلاوه دموکرات ها برای تغییر قوانین و تضعیف فیلیبستر (کسی که قانونگذاری مجلس را با اطاله کلام و وسایل دیگر به تاخیر می اندازد) همانطور که بسیاری از اعضای حزب آنها می خواهند فاقد آرا هستند ، به این معنا که انتظار می رود این طرح با رای گیری رویه ای سنا در هفته آینده متوقف شود.

این پیشنهاد که توسط ایمی کلوبوچار ، رئیس قوانین مجلس سنا معرفی می شود ، از حمایت سناتور جو مانچین ، دموکرات ویرجینیای غربی نیز برخوردار است که تنها عضو گروه خود برای مخالفت با بازنگری گسترده تر حزب خود بود – معروف به قانون مردم – که در اوایل سال جاری به تصویب مجلس رسید.
سناتورهای دیگر دموکرات که از حامیان لایحه ی جدید هستند عبارتند از: سنس جف مرکلی از اورگان ، تیم کین از ویرجینیا ، جان تستر از مونتانا ، الکس پادیلا از کالیفرنیا و رافائل وارنوک ، دانشجوی سال اول جورجیا که سال آینده با مبارزه مجدد سختی روبرو می شود. بر اساس این بیانیه ، آنگوس کینگ ، سناتور ایالت مین ، مستقل که با دموکرات ها همکاری می کند ، همچنین لایحه ای را که به عنوان قانون رای دادن شناخته می شود ، امضا کرده است.
لایحه جدید ثبت نام برای رای گیری را آسان تر می کند ، روز انتخابات را به تعطیل عمومی تبدیل می کند ، اطمینان می دهد که ایالت ها زودتر به انتخابات فدرال رای می دهند و به همه رأی دهندگان اجازه می دهد که از طریق صندوق رای دهند. علاوه بر این ، این اقدام امنیت سیستم های رای گیری را تقویت می کند ، نحوه بازسازی مناطق مجلس نمایندگان و افشای جدید در مورد کمک های مالی به گروههای خارجی فعال در مبارزات سیاسی را تحمیل می کند.

ترجمه از وبسایت رسمی CNN

دیدگاهتان را بنویسید