به گزارش CNN فارسی ، با توجه به کاهش دلار ، وزارت بازرگانی آمریکا آمار اولیه رشد سه ماهه اول امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی ، مثبت ۶.۵ درصد اندازه گیری شده است که این رقم ۰.۲ درصد بیشتر از رشد سه ماهه پیش و ۲.۰ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده بوده است.

سطح تولیدات ناخالص داخلی در آمریکا ۳.۵ درصد نسبت به پیش از شروع بحران کرونا فاصله دارد. این رشد اقتصادی که سومین رشد فصلی مدام ثبت شده این کشور بوده، بیشتر از همه تحت تاثیر رشد بخش های خدمات و کالا های غیر مصرفی قرار گرفته است.

رفتار معامله گران بازار ارز هنوز با احتیاط زیادی در مقایسه با هفته های قبل همراه است. بسیاری از تحلیل گران بازار ارز معتقدند که سیگنال کلیدی بعدی در تعیین مسیر دلار زمانی خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا زمان تغییر سیاست های فعلی و افزایش نرخ بهره از نرخ پایین فعلی را اعلام کند.

دلار که در ماه های ابتدایی همین سال در موقعیتی ضعیف تر از رقبایش به ویژه یورو و پوند قرار گرفته بود، اکنون رفته رفته در حال بازیابی جایگاه خود و حرکت به سمت قله های ثبت شده در ماه های پایانی سال گذشته میلادی است.

تورم ، مخصوصا در بخش مواد غذایی قابل توجه بوده است و با توجه به تزریق سنگین نقدینگی در ماه های پیش ، این انتظار می رود که کار بانک های مرکزی با کاستن از شتاب تورم دشوار باشد. این هشدار در شرایطی صادر می شود که نرخ تورم آمریکا برای اولین بار در دو دهه گذشته از پنج درصد عبور کرده است.

شاخص دلار

 

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می ‌گیرد، در معاملات امروز با ۰۴۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۹۲ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۳ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

 

در تازه ‌ترین دور از معاملات ، پوند با ۰.۴۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۶ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۸ دلار رسید.

 ارزهای آسیایی

 

در معاملات بازار های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۱۰۹.۴۴۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری این پول ، معادل ۶.۴۵۶ یوان چین اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید