به گزارش CNN فارسی روز شنبه ۲٩ آبان، خبرگزاری فارس نوشت که در ورودی دفتر حسن نوروزی، نمایندۀ رباط کریم به آتش کشیده شده است. ظاهراً این واقعه یک شب قبل رخ داده و نوروزی آن را تأیید کرده است. از عکس‌های منتشرشده چنین برمی‌آید که فقط در فلزی ورودی ساختمان در آتش سوخته است.

نام حسن نوروزی حدود یک هفته قبل در رسانه‌های فارسی زبان فراوان ذکر شد.

وی در مصاحبه‌ای با سایت “دیده‌بان ایران” در مورد برگزاری دادگاه بین‌المللی مردمی رویدادهای آبان ٩٨ گفته بود: “یکی از آنهایی که به مردم شلیک کرد، من بودم… ما کشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟ طرف آمده بانک را آتش زده است و ما هم او را کشتیم”…

اما انتشار این سخنان جنجال بزرگی به پا کرد. در پی آن، نوروزی در گفتگویی با سایت “خانۀ ملت” اظهارات قبلی‌اش را انکار کرد و مسئولیت را به گردن مصاحبه‌گر انداخت. نوروزی گفت: “من به آن خبرنگار جعلی گفتم این سئوالات شما یعنی چه؟ شما می خواهید چه کسی را محاکمه کنید ؟ شما تخریب‌گر و آدمکش را می‌خواهید بر نیروهای دفاعی حاکم کنید؟ احساس کردم این خبرنگار از منافقین باشد که قطعاً هم بود، گفتم می‌خواهید من را محاکمه کنید؟ سپس گوشی را قطع کردم”…

اما مدیر مسئول سایت “دیده‌بان ایران” می‌گوید که صدای ضبط‌شدۀ حسن نوروزی را در اختیار دارد.

نوروزی قبلاً نیز چند بار اظهارنظرهای عجولانه و نادرست کرده بود. از جمله هنگامی که ویدئوهایی از بدرفتاری با زندانیان اوین پخش شد، نوروزی گفته بود که این تصاویر “مونتاژ شده و فیلم‌سازی صهیونیست‌ها” است.

حدود یک سال و نیم قبل نیز سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران از نوروزی شکایت کرد زیرا وی بر خلاف مقامات قضایی ادعا کرده بود که در پروندۀ هواپیمای اوکراینی هیچکس بازداشت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید