به گزارش CNN فارسی، به دنبال حملات تروریستی یک هفته اخیر در شهرهای اسرائیلی، ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد نیروهایش «برای یافتن تروریست‌های مظنون» وارد اردوگاه آوارگان در شهر جنین شده‌اند.

به گفته ارتش اسرائیل، «در جریان عملیات، تروریست‌ها اقدام به تیراندازی به سوی نیروهای ما کردند و نیروهای اسرائیلی متقابلا افراد مسلح را هدف قرار دادند.»

به گفته وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطینی در کرانه غربی، در این حمله یک نوجوان ۱۷ ساله و یک فرد ۲۳ ساله کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند.

ارتش اسرائیل نیز از زخمی شدن یکی از سربازانش خبر داده است.

در رویدادی جداگانه، یک نفر که ابتدا گزارش شد شهروند عرب اسرائیلی است روز پنجشنبه با وسیله‌ای تیز به یک جوان اسرائیلی در اتوبوسی در کرانه باختری حمله و او را به شدت زخمی کرد؛ مهاجم سپس با شلیک یک شهروند مسلح کشته شد.

دو روز پیش یک فلسطینی اهل جنین با تیراندازی در یکی از شهرهای حومه تل‌آویو پنج نفر را کشت و خود نیز با شلیک یکی از قربانیان کشته شد؛ با این حمله، شمار قربانیان حملات تروریستی در یک هفته اخیر در اسرائیل به ۱۱ نفر رسید.

زیاد نخاله، رهبر جهاد اسلامی روز پنجشنبه از شاخه نظامی این گروه خواست که در آمادگی کامل باشند.

شامگاه چهارشنبه نیز نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، از شهروندان اسرائیلی که مجوز حمل سلاح دارند خواسته بود سلاح خود را به همراه داشته باشند.

در همین حال بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، روز چهارشنبه دستور داد که هزار سرباز برای تقویت پلیس در نواحی مرزی کرانه باختری و داخل شهرهای اسرائیل به کار گرفته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید