به گزارش CNN فارسی ، قیمت مرغ در بعضی از شهرها از کیلویی چهل و پنج هزار تومان گذشت. در حالی این اتفاق می افتد که فعالان صنعت پرورش مرغ می گویند که وضعیت تامین خوراک دام و طیور و تولید مرغ وخیم است و احتمال دارد بازار در نیمه دوم سال با مشکلات جدی تری مواجه شود و مرغ باید سهمیه بندی شود.

علاوه بر افزایش قابل توجه قیمت مرغ ، اکثر گزارش ها حاکی از آن می باشد که مرغ بار دیگر در بعضی از شهرهای جنوب کشور کمیاب شده است. به عنوان مثال هم اکنون مرغ در جزیره قشم پیدا نمی شود و بسیاری از مرغ فروشی ها در این جزیره به دلیل کمبود مرغ تعطیل می باشند.

شواهد حاکی از این می باشد که قیمت مرغ در برخی از شهرهای کشور تا چهل و پنج هزار تومان افزایش داشته است، این در حالی می باشد که نرخ مصوب مرغ بیست و چهار هزار و نهصد تومان است. رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه مغازه ها نباید مرغ را گران تر از سی و پنج هزار تومان بفروشند، افزود : مرغ قطعه بندی در تهران با قیمت چهل و پنج هزار تومان فروخته می شود ، ولی مغازه ها نباید مرغ را گران تر از سی و پنج هزار تومان بفروشند.

محمد یوسفی ادامه داد : احتمال زیاد افزایش قیمت مرغ در روزهای پیش رو ادامه دارد و باید صبر کرد تا ببینیم در دولت جدید چه برنامه ریزی برای واردات و توزیع خوراک دام و طیور در نظر می گیرند . ناصر نبی پور ، رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران هم به صدا و سیما گفته است : فشار کمبود نهاده دامی و افزایش سایر هزینه ها ، باعث کاهش جوجه ریزی در مرغ داری ها شده که عرضه تخم مرغ در ماه های آینده را کاهش می دهد.

باید دید در روز های پیش رو شاهد سهمیه بندی مرغ در کل ایران خواهیم بود یا اوضاع به گونه ای بهتر خواهد شد و دیگر نیازی به این کار نخواهد بود؟

 

دیدگاهتان را بنویسید