به گزارش CNN فارسی، ورونیکا، نوزاد تازه متولد شده، جمعه در کنار مادرش ظاهر شد، گویی که به دلیل جنگی که زایشگاه ماریوپول را ویران کرد، از وحشت حاکم بر پیرامونش، پنهان شده بود. مادرش، ماریانا ویشگرسکایا، در آستانه زایمان، در پی حمله هوایی روسیه، مجبور به فرار از بیمارستان شد. پس از آن رسانه‌های روسی، زن باردار را متهم کردند که نقش بازی کرده و باردار نیست در حالی که این ادعا درست نبود، به خصوص این که پس از زایمان روی صندلی آمبولانس مشاهده شد.

گونه و پیشانی آغشته به خون

مادر این دختر، از انفجار جان سالم به در برد، انفجاری که باعث جاری شدن خون به روی پیشانی و گونه‌اش شد؛ آنهم در حالی که وسایلش را در کیسه‌ای پلاستیکی ریخته و چهارشنبه، با لباس خواب از پله‌های مملو از آوار و خرابی‌ها وارد بیمارستان شد.

تصاویر مادران و کادر پزشکی در این بیمارستان کودکان و زنان، جهان را شوکه کرد زیرا این بمباران، جنگ روسیه علیه اوکراین را وارد مرحله تازه و نفرت‌انگیزی کرد.

ویشگر‌سکایا به همراه زن دیگری از بمباران گریخته و به بیمارستان دیگری منتقل شدند و هر دو در آنجا زیر آتش گلوله‌ها، وضع حمل کردند. این حمله همچنین مکان تازه آنها را نیز هدف قرار داد.

مقامات روسی در مواجهه با موج محکومیت جهانی، چندین ادعای نادرست را مطرح کردند مبنی بر این که این بیمارستان از سوی نیروهای راست افراطی اوکراین به عنوان پایگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

توییتر ویژه سفارت روسیه در لندن نیز مدعی شد که این زن، قربانی نبوده بلکه یک وبلاگ‌نویس و مانکن است که تظاهر به بارداری کرده است.

به گزارش «فاکس نیوز»، ویشگرسکایا، قربانی این حادثه، یک وبلاگ‌نویس اوکراینی در ماریوپل است که همواره مطالبی در مورد مراقبت از پوست، آرایش و لوازم آرایش منتشر می‌کند و یکی از بیماران بستری در این بیمارستان بود.

او در چند ماه گذشته، عکس‌ها و ویدئوهای متعددی از بارداری خود در«اینستاگرام» منتشر کرده که در یکی از آن‌ها با همان پیژامه‌ای که چهارشنبه ظاهر شد، دیده می‌شود.

خبرنگاران آسوشیتدپرس در ماریوپل که این حمله را با فیلم و عکس مستند کرده و تلفات و خسارات را به طور مستقیم مشاهده کرده نیز هیچ نشانه‌ای دال بر استفاده از بیمارستان به عنوان پایگاه نظامی مشاهده نکردند.

توییتر، توییت‌های نشر شده توسط سفارت روسیه را حذف کرد و لینک‌های کنونی به نوتیفیکیشن‌هایی منتهی می‌شود که منافات مطالب نشر شده با قوانین توییتر را گوشزد می‌کنند.

این مورد، توجه شورای امنیت سازمان ملل را به خود جلب کرد که واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه، کپی‌هایی از عکس‌های آسوشیتدپرس را در جلسه جمعه بارگذاری کرد و در عین حال، دروغ‌ها درباره هویت ویشگر‌سکایا و حمله به بیمارستان را تکرار کرد.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده، هم رسانه‌ها را به دلیل «مستند کردن حقیقت میدانی»، تحسین کرد و افزود: «روسیه نمی‌تواند کار عکاسان خبری آسوشیتدپرس را پوشانده و ناپدید سازد.»

ویشگر‌سکایا پس از بمباران، به بیمارستان دیگری در حومه شهر منتقل شد و در شهری که بیش از یک هفته از منابع غذایی، آب، برق و گرمایش محروم بود، با سزارین زایمان کرد.

روز جمعه، شوهرش، یوری، دخترش را به آرامی در آغوش گرفت و سپس او را نزد مادرش آورد. ویشگر‌سکایا نیز با همان لباس در حالی که روی تخت بیمارستان بود نوزاد دختر خود را در آغوش گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید