به گزارش CNN فارسی ، در این اعلامیه که در روزنامه دولتی کره شمالی KCNA منتشر شده است آمده است که کیم یو جونگ در حال حاضر عضو کمیسیون امور خارجه (SAC) ، نهاد حاکم بر این کشور به ریاست برادرش است.
کیم یو جونگ در حال حاضر یکی از مهمترین شخصیت های سیاسی کشور و مشاور کلیدی برادرش بود ، اما کرسی در SAC بالاترین مقام رسمی او است.
هفت نفر دیگر در کنار او به عنوان بخشی از تکان دادن SAC ارتقا یافتند ، اگرچه کیم یو جونگ تنها زن بود. نه عضو بازنشسته یا تنزل درجه شدند ، از جمله پاک پونگ جو ۸۲ ساله ، سیاست گذار اقتصادی کیم جونگ اون در دهه گذشته.

ری پیونگ چول ، راننده برنامه تسلیحاتی کره شمالی و فرمانده ارشد نظامی در زمان کیم جونگ اون ، تنزل رتبه پیدا کرد. ژنرال نظامی پاک جونگ چون ، که بر توسعه سلاح های جدید برای کشور نظارت داشت ، جای او را گرفت.
در اوایل این هفته ، پاک بر آزمایش موشکی که کره شمالی ادعا می کرد اولین موشک مافوق صوت خود بود ، نظارت کرد ، که در صورت صحت ، این پتانسیل را دارد که یکی از سریع ترین و دقیق ترین سلاح های جهان باشد و می تواند با کلاهک هسته ای مجهز شود.
به گزارش KCNA ، خبر ارتقاء کیم یو جونگ پس از آن منتشر شد که کیم جونگ اون روز چهارشنبه به مجمع قانونگذار مهر و موم کشور گفت که خطوط ارتباطی قطع شده با جنوب را در اوایل اکتبر بازسازی می کند.
خطوط مهم تلقی می شوند ، زیرا می توانند از رویارویی تصادفی نظامی ناشی از تفسیر نادرست یا محاسبه اشتباه عمل یا قصد طرف مقابل جلوگیری کنند.
در واکنش ، دولت کره جنوبی اعلام کرد که آماده سازی را آغاز می کند و به گفته وزارت اتحاد ، منتظر بازسازی و مدیریت پایدار ارتباطات بین کره ای است.
کره شمالی در ژوئن سال گذشته خطوط ارتباطی خود را قطع کرد. دو کشور در ژوئیه امسال ارتباط مستقیم خود را برقرار کردند
به نظر می رسد ارتقاء کیم یو جونگ به کمیته اصلی تصمیم گیران این کشور نقش او را در رهبری کره شمالی رسماً تقویت می کند.
اعتقاد بر این است که او یکی از معتبرترین و معتمدترین افراد مورد اعتماد برادرش است. سال گذشته ، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی او را “عملاً فرمانده دوم” این کشور ارزیابی کرد – اما وضعیت رسمی وی همیشه مبهم بوده است.
ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید