به گزارش CNN فارسی یک شرکت حفاظت سایبری اسرائیل گفته است که طی دو روز گذشته، هکرهای ایرانی در صدد حمله به هفت هدف در اسرائیل بودند اما این تلاش خنثی شد.

شرکت اسرائیلی چک‌پویینت گفته است که گروه هکرهای موسوم به بچه گربه‌های دلربا Charming Kittens APT که گفته می‌شود با نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ارتباط دارند، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در صدد بودند با استفاده از نقص نرم‌افزار “لاگ۴جی” Log4J هفت موسسه خصوصی و دولتی این کشور را هدف حمله سایبری قرار دهند اما با تمهیدات این شرکت، ناکام ماندند.

به گفته کارشناسان، این نقص نرم‌افزاری به مهاجمان امکان می‌دهد تا کنترل برنامه‌های کامپیوتری مختلف را در دست بگیرند. شرکت چک‌پویینت گفته است که از آنجا که ارتباط بین سرور مورد استفاده این گروه و هدف‌های اسرائیلی آنها را زیر نظر داشت توانست این تهاجم سایبری را شناسایی و از انجام آن جلوگیری کند.

این شرکت جزئیات بیشتری در مورد اهداف مورد نظر مهاجمان منتشر نکرده اما گفته است که شواهدی در مورد تلاش این گروه هکری برای حمله به اهدافی در کشورهای دیگر شناسایی نشده است.

پیش از این، مایکروسافت و شرکت امنیت سایبری مندیانت Mandiant نیز از تلاش‌ هکرهایی ایرانی، چینی هکرهایی در ترکیه‌ و کره شمالی برای بهره‌برداری از این ایراد نرم‌افزاری خبر داده بودند.

برخی کارشناسان حملات سایبری معتقدند که گروه بچه گربه‌های دلربا با نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی و به احتمال زیاد، سپاه پاسداران ارتباط دارد و ماموریت آن انجام حملات فیشینگ علیه روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی، سازمان‌های غیردولتی و سایر نهادهاست و به خصوص بر تهاجم علیه اسرائیل تمرکز دارد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد فعالیت این گروه در بریتانیا نیز منتشر شده بود.

در ماه ژوئیه امسال، روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز گزارش کرد که گروه هکری “بچه‌ گربه‎‌های دلربا” که با نام “ای‌پی‌تی ۳۵” نیز شناخته می‌شود در صدد هک کردن کامپیوتر مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن و دستبرد به اطلاعات شخصی پژوهشگران این موسسه برآمده بود.

براساس این گزارش، هکرها با ارسال پیام‌هایی از یک آدرس ایمیل جعلی به نام یک استاد این موسسه، از کارشناسان و پژوهشگران عمدتا مقیم بریتانیا و آمریکا برای شرکت در یک کنفرانس دعوت کردند.

از دریافت‌کنندگان خواست شده بود با ورود به یک لینک ارسالی، فرم حاوی اطلاعات شخصی خود را پر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید