به گزارش CNN فارسی، این فعالان کوئیر در بیانیه‌ای خطاب به جامعه پزشکی ایران با برشمردن ۱۲ مورد، به تبعیض‌ها در مراکز درمانی اعتراض کرده و گفته‌اند آنچه اقلیت‌های جنسی در مراکز بهداشتی و درمانی تجربه می‌کنند «آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر روی افراد می‌گذارد».

این فعالان ال‌جی‌بی‌تی‌آی (همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، ترنس‌جندر و اینترسکس) در بیانیه خود از جمله به خشونت‌هایی از قبیل «عمل و یا فرآیندهای عقیم سازی جنسی بر روی افراد اینترسکس بدون رضایت»، «عدم ارائه‌ اقلام دارویی مورد نیاز برای دوره‌های هورمون درمانی به افراد ترنس‌جندر» و «عدم ارائه‌ خدمات مورد نیاز به مردان همجنسگرا و دوجنسگرا در مراجعه به متخصصین اورولوژی و داخلی» اشاره کرده‌اند.

این بیانیه را سارا خاوری، نیما نیا، زیبا رزم‌آرا، رها غیاثی، دریا خیرخواه، زینب پیغمبرزاده، کاوه کرمانشاهی، لهلا صابری، زانا هیژا ، یاور برادران خسروشاهی، پدرام کردانی، کیا دادخواه، رها آزاد، هانا ارسطو و ارشیا دلدار امضا کرده‌اند.

پیش از این نهادهای حقوق بشری نسبت به «تبعیض قانونی و اجتماعی شدید» علیه اقلیت‌های جنسی در ایران اعتراض کرده و اعلام کرده بودند که جمهوری اسلامی جامعه را به خشونت علیه این افراد ترغیب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید