به گزارش CNN فارسی، سخنگوی تیپ‌های «العمالقه» وابسته به ارتش ملی یمن از آزاد کردن شهر «عین» آخرین پایگاه حوثی‌ها در استان شبوه با همکاری ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن خبر داد؛ تیپ‌های العمالقه یک‌شنبه ۹ ژانویه از سه محور به جبهه عین حمله کردند و پس از نبردهای سنگین موفق شدند آخرین شهر استان شبوه را از حوثی ها بازپس بگیرند.

ائتلاف عربی به رهبری سعودی نیز در اطلاعیه‌ای از انجام ۱۵ عملیات علیه شبه‌نظامیان حوثی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بنا به این اطلاعیه ۶۵ حوثی کشته و ۱۱ خودروی نظامی آنها منهدم شد. همچنین چندین موقعیت مخابراتی حوثی‌ها در استان مارب مورد حمله قرار گرفت.

ائتلاف تاکید کرد که در استان شبوه هم طی ۳۹ عملیات نظامی ۲۹۰ حوثی کشته و ۳۰ خودروی زرهی آنها منهدم شده است.

ارتش ملی یمن و تیپ‌های العمالقه در طی ساعت‌های اخیر پس از آزاد کردن شهر بیحان به سوی شهر عین پیشروی کردند.

تیپ‌های العمالقه پیشتر ۶ ساعت به حوثی‌ها مهلت دادند تا از جبهه عین عقب‌نشینی کنند. پس از پایان این مهلت، العمالقه مرحله سوم آزادسازی استان شبوه را از دست شبه‌نظامیان حوثی آغاز کردند.

همزمان، عوض محمد عبدالله العولقی، استاندار شبوه به «العربیه» گفت که «طی ساعات پیش رو به‌طور رسمی آزادسازی کامل استان شبوه را اعلام خواهیم کرد.»

او تاکید کرد که عملیات نظامی علیه حوثی‌ها متوقف نخواهد شد و نبردها تا آزادی کامل یمن ادامه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به نقش مهم ائتلاف عربی در آزادسازی استان شبوه از حوثی‌ها، خواستار بازسازی و سرمایه‌گذاری دولت قانونی یمن پس از شکست و اخراج شبه‌نظامیان حوثی از این استان شد.

تیپ‌های العمالقه جمعه از موفقیت مرحله دوم عملیات «توفان جنوب» برای آزادسازی شهر بیحان خبر داد و اعلام کرد که آماده آغاز مرحله سوم این عملیات با هدف بازپس گیری شهر عین است.

سرتیپ عبده مجلی، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن هم پیش از آن خبر داده بود که نیروهای ارتش و تیپ‌های العمالقه موفق شدند شهر «العلیا»، مرکز اداری منطقه «بیحان» را آزاد کنند و کنترل جاده میان بیحان و استان «البیضا» را به‌دست گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید