سوابق کاری مهدی دوستی بیشتر کار اجرایی در صنعت نفت از جمله در قرار گاه سازندگی خاتم ‌الانبیا (ص) و پروژه‌ های نفت و گاز، پایانه صادراتی ماهشهر و پالایشگاه ستاره خلیج فارس بوده است.

دوستی در سن پایین ، مدیر پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس شد و میان هواداران او با بیژن زنگنه هم بحثی بالا گرفت که (( جوانان انقلابی پالایشگاه داخلی می ‌سازند ، بیژن زنگنه واردات بنزین را شش برابر کرده است. )) دوستی ، سابقه همکاری نزدیک با سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پروژه های سازندگی به ویژه نفتی را نیز داشته است و همچنان دارد.

دوستی با چهل و یک سال سال سن ، از مصادیق بارز دولت جوان و انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری می باشد و باید دید جوان‌ و انقلابی ‌بودن و نفتی ‌بودن تا چه حد به کار وی در وزارت نفت خواهد آمد . با توجه به سوابق دوستی ، او مشکلی در اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نخواهد داشت و از همین الان باید وی را وزیر نفت دانست.

ولی قطعی شدن حضور مهدی دوستی در مسند وزارت نفت ، آن هم در شرایطی که این پست در میان برخی جریانات اصولگرا، مدعیان و دوست داران بسیار و البته پر ادعایی را داشت ، نشان از رویکرد ابراهیم رئیسی در تحقق شعارش در شایسته گزینی و تشکیل دولت فرا جناحی است که می تواند کشور را از شرایط فعلی خارج کند.

با توجه به شرایط کنونی و حساس کشور ایران و مهم بودن بحث نفت در کشور و خاورمیانه ، باید شایسته ترین شخص برای این مقام انتخاب شود و سوال این است که آیا مهدی دوستی آن شخص است یا خیر؟

باید دید این مقام به چه کسی تعلق خواهد گرفت و چه نتایجی را برای ما رقم خواهد زد و آیا توانایی این را دارد که نفت را دوباره به قیمت بالا به سراسر جهان بفروشد و به کشورمان کمک کند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید