روز‌های گذشته بود که یک سایت اینترنتی با هویت ناشناس مدعی شد که توسط یک هکر طراحی شده و قصد هک و انتشار اطلاعات رانندگان را دارد.

در روز‌های گذشته یک هکر مدعی شده بود که بانک اطلاعاتی پلیس راهور کشور را هک کرده است. او گفته بود که مشخصات ثبت شده رانندگان را تا پایان سال ۱۳۹۹ در اختیار دارد و در صورت دریافت ۱۰۰۰ دلار این اطلاعات را می‌فروشد.

به گزارش CNN فارسی؛ پس از انتشار اطلاعات حدود ۱۰۰ راننده توسط هکر، معاون اجرایی پلیس راهور اعلام کرد که تاکنون دو اکانت مجازی تعداد محدودی از اطلاعات شهروندان را نمایش داده‌اند، اما پلیس به هکر بودن آن‌ها مشکوک است.

این مقام پلیس راهور گفته که در حال پیگیری موضوع هک شدن سایت پلیس راهور هستند، اما تاکنون مشخص نشده که این افراد داخل ایران فعالیت می‌کنند یا خیر؟

روز‌های گذشته بود که یک سایت اینترنتی با هویت ناشناس مدعی شد که توسط یک هکر طراحی شده و قصد انتشار اطلاعات رانندگان را دارد.

این هکر ضمن انتشار اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، شماره شاسی و نوع خودروی برخی از رانندگان ایرانی مدعی شده بود ک بانک اطلاعاتی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور را هک کرده است.

او گفته بود که مشخصات ثبت شده رانندگان ایرانی را تا پایان سال ۲۰۲۱/۱۳۹۹  در اختیار دارد و در ازای مبلغ هزار دلار به صورت پرداخت بیت کوینی، اطلاعات را در اختیار خریدار می‌گذارد.

همچنین این هکر مدعی شده بود که این دیتابیس شامل اطلاعات کامل صاحبان پلاک‌های انواع وسیله‌های نقلیه ایران تا پایان سال ۱۳۹۹ در دیتابیس پلیس راهور ایران می‌باشد که شامل موتورسیکلتها، خودرو‌های دولتی، عمومی، شخصی، صنعتی و… است.

بااین حال تاکنون صحت و سقمی بر واقعی یا غیرواقعی بودن  اطلاعات و ماهیت این سایت و همچنین هکر بودن شخص گذاشته نشده و گفته‌های این هکر در حد ادعا باقی مانده است.

البته در چنین شرایطی شفاف سازی مراجع رسمی و پلیس راهور ناجا روشن کننده موضوع می‌شود که در این خصوص یک مقام پلیس راهور توضیحاتی ارائه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید