به گزارش CNN فارسی ، از وقتی که نتیجه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مشخص شده است و سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم انتخاب شده است، بازار ‌های مالی به خصوص بازار سهام نسبت به نتیجه این انتخابات واکنش مثبت نشان داده و چند وقتی می باشد که بورس ایران سبز پوش شده است.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت : انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شدن آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهوری ایران تاثیر مثبتی بر بازار بورس گذاشت ، حضور ایشان در محل سازمان بورس و مصاحبه هایی که انجام دادند و قول هایی که به مردم برای بهبود بازار دادند ، از دلایل مهم مثبت شدن بازار بود.

ضمن اینکه اکثر تمرکز آقای رییسی بر مهار نرخ بهره و توجه به تولید بوده است که نتایج مهمی را برای بازار سرمایه می تواند به دست بیاورد،‌ اکنون بازار بورس منتظر است که مهره ها و بازیگران اقتصادی کابینه دولت رییسی انتخاب شود تا پی ببریم که سیاست های این تیم چگونه خواهد بود.

او ادامه داد : امیدواریم که کابینه آقای رییسی در مجلس شورای اسلامی رای بیاورد و ما شاهد تحقق وعده های انتخاباتی او باشیم، که مهم ترین آنها کنترل نرخ بهره و توجه به تولید و خروج از قیمت گذاری دستوری و عدم گره زدن مسئله برجام با اقتصاد است ، ‌اگر این سه عامل در دولت آقای رییسی محقق شود ،‌ بازار سرمایه همانند چند وقت اخیر که صعودی است به روند خوب خود ادامه خواهد داد و مجدد رونق به بازار سرمایه برگردد.

مصطفی صفاری دیگر کارشناس بازار سرمایه گفت : آقای رییسی در مصاحبه های قبل از انتخابات بیان کرد در ده روز اولی که در پاستور مستقر شود ، سه مورد را در دستور کار قرار می دهد،‌ اول دستور بهبود بازار سرمایه است، دومی ساخت مسکن و سومی حمایت از تولید و سرمایه گذاری است. به همین علت مراسم تحلیف برای بازار سرمایه نقطه مثبتی تلقی می شود.

درباره انتخاب تیم اقتصادی آقای رییسی و تاثیر آن بر بازار سرمایه افزود : با توجه به رویکرد آقای رییسی ، تیمی هم که انتخاب می کنند تیم خوبی خواهد بود که جایگاه بازار را قوی کند، ضمن اینکه با توجه به از سر گیری مذاکرات برجام باید گفت که اوضاع صادراتی های بورس رو به بهبود خواهد رفت و تاثیر خوبی بر شاخص کل خواهد گذاشت.

باید دید مال مردم که در بورس از دست رفت ، به نوعی جبران می شود با سبز شدن بورس یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید