به گزارش CNN فارسی، او بدون اشاره به جزئیات گفت که حمید نوری را «به بهانه حل و فصل اختلاف خانوادگی دخترخوانده» خود به سوئد کشاندند.

غریب آبادی همچنین مدعی شد که نوری «بارها مورد ضرب و شتم و شکنجه ماموران سوئدی قرار گرفت» و « در حضور ماموران زن نیز لباس‌های وی را بطور کامل از تنش درآوردند.» این سخنان در حالی بیان شده که نوری خود در جلسات دادگاه به این موضوعات اشاره نکرده است.

نوری در هجدهم آبان سال۹۸، هنگام سفر به سوئد بازداشت شد و جلسات دادگاه او به اتهام مشارکت در اعدام‌ چندین هزار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ ادامه دارد.

در حالی که پیش از این گمانه زنی‌هایی درباره مبادله حمید نوری با احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی-‌سوئدی زندانی در ایران، مطرح شده، غریب آبادی موضوع جلالی را نیز پیش کشید و گفت که او نیز از سوئد اقدامات خود را با «هدایت» اسرائیل«علیه ایران» انجام می داد.

چهار روز پیش از این سخنان هانس ایرمان، معاون دادستان کل سوئد، خبر داده بود که این کشور دو متهم به برنامه‌ریزی برای اقدامات تروریستی را به ایران بازگردانده است. او گفت که درخواست آمریکا برای تحویل گرفتن این دو نفر به موقع نرسیده است.

بر اساس اسناد رسیده به ایران اینترنشنال، این زوج ایرانی فرشته صناعی فرید، با نام جعلی سلما خرمایی، و مهدی رمضانی، با نام جعلی فواد ملکشاهی، و هر دو متولد سال ۶۱ در تهران هستند.

غریب آبادی همچنین با اشاره به اقامت حبیب اسیود در سوئد گفت این کشور «به مرکزی برای هدایت اقدامات تروریستی علیه ایران تبدیل شده است.»

فرج الله کعب ملقب به حبیب اسیود از رهبران جنبش «‌حرکت النضال» در آبان سال ۹۹ از سوی سرویس امنیتی جمهوری اسلامی در استانبول ترکیه ربوده و به ایران انتقال داده شد.

او متهم به «افساد فی‌الارض از طریق تشکیل و اداره گروه حرکت النضال و طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی» شده و ممکن است که برایش حکم اعدام صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید