اسرائیل با ۳ فروند موشک مواضع نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان ایران در حومه شمالی القنیطره را هدف قرار داد

دیدبان حقوق بشر سوریه از حمله موشکی اسرائیل به مواضع گروههای شبه‌نظامی وابسته به ایران در قنیطره سوریه خبر داد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، شامگاه سه‌شنبه ۱۷ اوت، در پی حمله موشکی اسرائیل، آتش‌سوزی مهیبی در یکی از مقرهای متعلق به نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان ایران به وقوع پیوست.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفت که اسرائیل در این حمله با ۳ فروند موشک مواضع نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان ایران در منطقه تل قرص واقع در غرب شهرک حضر در حومه شمالی القنیطره را هدف قرار داده است.

در همین راستا رسانه‌های رژیم سوریه نیز ضمن تایید حمله موشکی اسرائیل از شنیده شدن صدای انفجارهایی در این منطقه خبر دادند.

در حالیکه یک مقام ارتش اسراییل از هدف قرار گرفتن یک مقر نظامی خبر داده است، یک خبرگزاری فلسطینی هم تایید کرد یکی از اهداف این حمله یک مقر حزب‌الله و هدف دیگر، یک مقر متعلق به شبه‌نظامیان ایران بوده است.

منابع سوری، بارها حملات اسرائیل علیه مواضع شبه‌نظامیان نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در سوریه را مورد تائید قرار دادند.همین منابع از شنیده شدن صدای انفجارهایی در این منطقه خبر دادند.

در تازه‌ترین گزارش، یک کشتی تجاری عصر روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد/۱۰ اوت، در بندر لاذقیه در سوریه دچار انفجار شد. برخی از رسانه‌ها اعلام کردند: کشتی حادثه‌دیده ایرانی بوده است. اما شورای عالی امنیت ملی ایران، این ادعا را تکذیب کرد.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه و برخی منابع عربی، انفجار در کشتی تجاری را مورد تایید قرار دادند. بر اساس این گزارش‌ها در اثر این انفجار دو نفر زخمی شده و خسارت زیادی به کشتی وارد شد.

پیشتر، تنش‌های میان ایران، اسرائیل و کشورهای غربی بر سر حمله به کشتی مرسر استریت، تحت مدیریت یک شرکت اسرائیلی در آب‌های عمان افزایش یافته بود.

دیدگاهتان را بنویسید