به گزارش CNN فارسی ، سحرگاه چهارشنبه، ۹ فوریه از حملات موشکی جدید اسرائیل به جنوب دمشق پایتخت سوریه خبر داد .

بنا به گفته منابع خبری محلی این حملات، ایستگا‌ه‌های پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد.

تلویزیون دولتی سوریه با تایید خبر حملات موشکی اسرائیل به دمشق، گزارش داد، این حملات پدافند هوایی ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

بنا بر این گزارش، پدافند این کشور تعدادی از موشک‌های اسرائیل را در آسمان دمشق رهگیری و سرنگون کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های سوریه در این حمله یک سرباز سوری کشته و ۵ تن دیگر مجروح شدند. این حمله همچنین خسارت‌های مادی به منطقه مورد هجوم وارد کرده است.

به صدا درآمدن آژیرهای خطر

از سوی دیگر ارتش اسرائیل اعلام کرد، آژیرهای خطر حمله موشکی در شمال این کشور به صدا درآمده است.

ارتش در حساب توییتر خود نوشت که آژیرهای خطر در نزدیکی شهر «ام الفحم» در حدود ۸۰ کیلومتری شمال بیت المقدس و در بخش شمالی کرانه باختری به صدا درآمد.

ارتش اسرائیل گفته است که محل شلیک موشک ضد هوایی از خاک سوریه به سمت هواپیماهای اسرائیلی را مشخص کرده و آن را هدف قرار داده است. ارتش تاکید کرد، موشک شلیک شده از سوریه خود به خود در هوا منفجر شد و ضرورتی برای رهگیری آن وجود نداشت.

صدها حمله هوایی و موشکی

اسرائیل طی سال‎های گذشته صدها حمله هوایی و موشکی در سوریه انجام داده است. این حملات اغلب مواضع شبه‌نظامیان فرقه‌گرای وابسته به ایران و حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

طبق گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، حملات موشکی و هوایی اسرائیل علیه شبه‌نظامیان وابسته به ایران در عمق خاک سوریه طی ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافت به‌طوری که این شبه‌نظامیان مجبور شدند چندین بار مواضع خود را در اطراف دمشق تغییر دهند تا مواضع خود را از حملات مکرر موشکی و هوایی حفظ کنند.

تل‌آویو به ندرت انجام چنین حملاتی را به‌طور رسمی تایید می‌کند اما در عین حال مقامات اسرائیلی همواره اعلام می‌کنند که به تلاش‌های ایران برای ایجاد حضور نظامی در خاک سوریه مقابله خواهند کرد.

گفتنی است که بسیاری از گروه‌ها و شبه‌نظامیان تحت حمایت تهران مانند حزب الله لبنان و دیگر گروههای شبه‌نظامی در مناطق وسیعی در اطراف دمشق و همچنین در شرق، جنوب و شمال غرب سوریه و مناطق مرزی لبنان و سوریه حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید